Alla inlägg under januari 2012

Av Paula Nilsson - 31 januari 2012 01:27



Vilken underbar dag jag har haft !


Började med massa Alexander-mys och bus. Han tuggade majskrokar medan jag diskade :)


Sen efter lunch så gick vi alla 3 på promenad. Och det är så underbart när lillfisen somnar ute, för han sover SÅ gott i friska luften. Så under tiden han sov i vagnen planerade vi hur vi ska ha våra uteplatser :) Både framsidan och baksidan ! Kommer nog bli riktigt bra.


Anders fick ännu ett ryck när vi gick in, han möblerade om i köket. Och det blev riktigt bra !


Blev macka och fruktpuré för Alexander till mellanmål i eftermiddags. Han försökte fuska till sig bara pålägget - leverpastej. haha ! Men han kladdade i sig lite bröd också. Haan tycker nog det är ganska kul med mat han kan kladda lite med själv. Inte mycket som hamnar i munnen, men ändå.


Efter kvällsmaten hade jag sånt megastimm med lillfisen. Vi skrattade och busade så det stod härliga till. Han är en riktig busunge !


Blev till Yasse och Johan sen. Yasse byggde mina naglar och gjorde dem så fina så :) Jag var en riktig utmaning, som ALDRIG nånsin brytt mig om hur mina naglar har sett ut. Och hon är duktig! Rekommenderar henne varmt till alla. Säg bara till så ordnar vi det. Blev en massa skvaller, prat och skratt. Ni är för goa bägge två <3


Nu ligger jag och njuter av mina sista två snus under läppen... USCH - detta kommer bli jobbigt. Det är gott, det luktar gott och det är bara underbart. Men inte för de summorna vi snusar för per år. De pengarna kan vi ha roligare för ! Så håll tummarna , för detta blir jävligt . . .


Av Paula Nilsson - 29 januari 2012 18:21



Ingen rolig natt/förmiddag/dag/kväll alls för mig...


Kräktes några gånger inatt och sen har det bara fortsatt hela dagen. Jag har sån fruktansvärd mensvärk så att jag kräks av det. Känner mig inte särskilt sjuk annars. Det är riktigt jobbigt. Detta är något som blivit MYCKET värre sen jag fick Alexander. Mådde aldrig såhär under mensen innan graviditeten.


Så jag har mest varit liggandes och försökt behålla det lilla jag ätit.


Och jag älskar att titta på Anders och Alexander när de busar. Alexander skrattar så han kiknar.


Han kämpar på med sin tandsprickning. Tungan går där hela tiden och han tuggar på ALLT !


Lillfisen har även blivit ännu mer pratig. Han testar olika ljudnivåer och det är MÅNGA olika kombinationer av da-da, ma-ma, pa-pa, naj-naj, ti-ti, ga-ga. Det utvecklas varje dag.

Han har även börjat få lite humör, den här nissen. Han blir RIKTIGT ledsen när man tar nånting ifrån honom som han inte får ha. Typ snusdosa, mobil eller andra saker han får tag i :P

Och nu när han gråter, så låter det: Ma-ma Ma-ma. Man blir ju helt salig !

Han försöker krypa fortfarande. Han lyckas hasa sig bakåt och snurra rundor.


Känns som om det blir ett bad och sen i säng igen.. Hoppas lillfisen vill somna utan protester även ikväll :)

Av Paula Nilsson - 28 januari 2012 23:09



Igår var Anders iväg på pokerkväll med sina killkompisar. Så jag och lillfisen hade en ensamkväll :) Vi hann med mycket ! Hänga tvätt, leka, sjunga, busa :) Han var lite småfebrig, men inte gnällig. Han somnade som en klubbad säl kvart i åtta ! Trodde ALDRIG att han skulle bli sovandes, men oj så fel jag hade :P

Jag kollade lite på tv, men som vanligt en fredagkväll - är där inte ett skit att glo på. Satt med datorn, tvättade lite till, diskade.. Till slut tog jag en dusch och hoppade i säng :P I vettig tid dessutom. Hörde inte ens när Anders kom hem, haha :)


Jag fick sovmorgon idag, SKÖNT ! Anders gick upp med Alexander vid åtta-tiden :)

Sen har vi myst och lekt hela dagen. Alexander har varit lite gnällig till och från, även lite småvarm idag. Jag har kollat i munnen och där syns ett pytte pytte pytte litet riskorn till tand. Den är inte uppe än, men är på väg. Och precis sidan om den bulan, har där kommit en till bula. Tror nästan båda kommer väldigt tätt inpå varandra.

Kan inte fatta det ! TÄNDER ! Allting går så snabbt just nu.. Eller ja, det har det gjort från första början. Men jag tycker det blir roligare och roligare nu. Dagarna blir inte lika långa nu, för nu är mysperioden slut. Innan kunde man ligga och mysa nästan hela tiden :P Nu ska man leka och busa och äta :) För min del, är denna perioden roligare !


I eftermiddag kom Sandra hit. Tungt och flåsigt är det nu. Magen har börjat sjunka lite och ja, den är stor nu :) Hon är så fin !

Vi åt middag och har umgåtts hela dagen och kvällen. Jag fixade fotbad i vår sån, vad heter det - fotbadsmaskin :P hehe :) Hon höll på att somna av det , haha :P

Och hon hade med sig glass och hela köret. Och det var GOTT !

Massa gravid och bebisprat. Precis vad man behöver när man är gravid och när man är Mamma :)


Nu sover lillfisen och vi ligger på soffan ! Inte ett skit på TV idag heller... Så tråkigt ! Man får börja hyra film igen :)



Av Paula Nilsson - 26 januari 2012 22:59



Imorse ville jag bara bli i sängen. Kändes som om detta förbannade klyddandet aldrig tar slut. Anders pratar med A-kassan varje dag, för att se hur det går. För vi kan inte göra ett skit. Allting står still för att Anders papper är fel ifyllda. Det är inte ens han som har fyllt i dem fel.

Och nu står man här - och väntar på pengar.. Tur vi har familj som hjälper oss <3


Blev en runda på Bo Olsson med Mamma idag :) Alexander blev hemma med Anders <3

Vi gick omkring i vår egna lilla värld och kollade på folk, hehe . Blev en mysig stund med Mamma. Där var ju rea på reapriserna så Mamma köpte en fin vas för 20 kr till mig, halkskydd till badkaret, några pärmar med flikar. Sen köpte jag själv våtservetter för 7 :- paketen (som faktiskt var bra). Tur jag köpte 5 paket :) Blev lite schampo till Anders och snus också ! Mamma fyndade också lite :)


Fyndade sen huggies-blöjor på Coop, 25 :- paketen ! Tog en chansning. Det var 4-9 kg och Alexander vägde sist på BVC 8,6 kg . De passade preeeeecis :)


Blev hemom och lasta av. Pussade lite på mina älsklingar ! Micke var här också, men han fick bannemaj bli utan puss :) hahahaha .


Sen till Yasse och färgade hennes hår. Passade på att busa en massa med Alicia också :) Hon är så söt det lilla monstret. Vi drack lite kaffe och spånade lite idéer :)  Håret blev sjukt bra !


Sen hem igen och busade MASSOR med min lilla Alexander. Lekte och myste som aldrig förr. När man är borta så många timmar, så blir man helt till sig när man kommer hem :)


Sen kom Roger och Sonja på kaffe. Alltid trevligt! Farfar sprang runt, kröp runt och bar runt lillfisen :)


OCH ikväll klarade jag 20 minuter på motionscykeln. Vilken seger !


Lilla Alexander har lärt sig att klappa. Varje gång man sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad" så klappar han och är jätteglad. Det bara hände från ingenstans idag ! Nu går det fort med allting... Men än så länge inga tänder och inget krypande - han försöker och kommer närmre och närmre.

Av Paula Nilsson - 26 januari 2012 00:07



Vi började dagen med ett jäkla humör båda två. Men man behöver rensa luften ibland! Tur att lillfisen sov och inte lyssnade på vårt tjafsande :P Lika envisa bägge två är vi. Men det bästa med oss är att även om vi ryker ihop så löser vi alltid det. Det blir först en liten explosion. Sen sitter vi tysta och tittar på varandra en stund. Sen förklarar vi vad vi egentligen menar, då förstår vi alltid varandra. Vi säger förlåt och sen är vi äckelgulliga igen :)


Men sen blev dagen hur bra som helst! Steffi kom på besök :) Hon gick husesyn och vi fick väldigt fina komplimanger för vårt hem. Skvallrade och babblade på som vanligt! Hon busade med lillfisen också såklart :) Som vanligt sker oväntade saker med Alexander ALLTID när vi antingen har besök eller är på besök nånstans. Idag kasade han sig baklänges för första gången :)


Sen blev det en god middag. Anders och Alexander kockade :) Blev kycklinggryta med curry och tagliatelle. Light version. Och den var väldigt god! Anders kan verkligen laga mat, vilket är skönt.


Sen kom Andy på kaffe. Han lekte och mös med lillfisen till tusen! Man såg hur det kliade i fingrarna så fort han såg att Alexander vaknade ur sin powernap :P


Har pratat med lillasyster också idag :) Älskar våra långa samtal och när vi peppar varandra ! Saknar henne så jääääääääääääävla mycket.



Nu har Alexander hittat en ny liten favorit. Naturell mild yoghurt med mosad banan i ! Blir som mellanmål ibland. Ska prova göra en ny yoggi imorgon. Med jordgubbssmak :)


Imorgon blir det Boan med Mamma, färga Yasses hår och kaffe med mina kära Svärfar och Sonja :)


Känns som om jag MÅSTE boka tid för nya glasögon, har sån huvudvärk nu.. Anders måste också ha glasögon :)


Av Paula Nilsson - 24 januari 2012 14:46



Igår var det full fart hela dagen. Först ut och träffa mina föräldrar som äntligen kommit hem från Jämtland :) Skönt att sitta och umgås nästan hela dagen! Lillfisen sprang omkring som en fartdåre i gåstolen ! Ser för läckert ut. Han satt också och smaskade i sig kex - fick i sig lite grann faktiskt :) Kladdade mest, hahha.


Sen iväg och fixa present till Anders farmor och farfar. Sen körde vi upp till Anders pappa och slog in sakerna. Inte lönt att köra hem då :)


Sen kalas hos Anders farmor och farfar. Smörgåstårta och halva släkten :) Två gravida systrar också ! Det är babyboom i Anders familj <3 Det är mysigt.


Hem och natta om lillfisen, vilket gick ganska lätt :)


Idag är jag helt sjukt seg i huvudet. Mamma har varit här och umgåtts med mig och Alexander :) Och hon satte upp våra nya gardiner!

Men annars är jag sådär halvseg och på halvkasst humör. Vet inte varför men jobbigt är det.


Blir att göra nånting med färs ikväll :)

Av Paula Nilsson - 22 januari 2012 20:32



Denna dagen har varit underbar. Den började väldigt segt och drygt men. Vaknade med huvudvärk, men hade lovat älsklingen sovmorgon. Så upp vid halv 9 när lill-fisen vaknade.

Lyssnade till ett ljud som sökte min huvudvärk... Alexander fick tag i en liten skallra och slog den i elementet - gång på gång på gång. Han var ju hur lycklig som helst - så man har inte hjärta att avbryta honom. Han fick trumma där tills han tröttnade på det :)


Sen åt vi lite grann och bestämde oss för att röja som fan här hemma. Bubbe-fisen sprang i gåstolen, sprallade lite på golvet och satt i matstolen medan vi höll på. Han fick en köksslev när han diskade med mig - och VILKEN lycka. Den var mycket roligare än skallror och leksaker. En köksslev och ett rött kuvert - det är grejer det.

Anders rensade och sorterade i grovköket. Han dammsugade och hade sig - så alla KARRAR ska nu veta, att ni dör inte av att göra det :) Det bevisade min älskling idag ! Hahaha.


Han körde till och med iväg och pantade alla våra flaskor. Och DET gott folk har aldrig nånsin hänt under våra år tillsammans. Det är det värsta vi vet båda två! Men det gick bra och vi fick en 100 lapp för det :)


Blev lite middag. Och som vi skrattade alla 3. Alexander satt och fnissade - så fnissade vi ikapp.


Sen lekte vi på lekmattan med lill-fisen, och som man skrattar när han är igång. Hans ben går fort som fan när han sprallar :)


För en halvtimme sen somnade han och vi håller tummarna för att han somnade för natten :) Tveksamt, hehe :) Men vi har hållt igång hela dagen, så jag tror nästan det.


Nu blir det Wallander och soffemys för oss :)


Imorgon börjar vi om igen med vår detox och träning. Haft en svacka igen. Och ingen av oss mår bra av det. Så nya tag imorgon ! Heja på oss :)


Av Paula Nilsson - 21 januari 2012 02:12



Det har varit en riktigt härlig dag :) Jag och Alexander har varit ensamma hela dagen, så vi har haft en riktig egen-dag. Vi har lekt, busat, myst, ätit och varit igång. Vi diskade, städade och hängde tvätt. Det är så kul nu när han verkligen inspekterar allt man gör. Han kollar, följer efter i gåstolen, försöker härma olika ljud.

Vi får nog skaffa såna haspar till våra lådor i köket, för han drar ut allihopa och försöker ta innehållet. Tur man har koll på honom hela tiden :)

Jag fick mig ett riktigt gott skratt. När jag diskade så traskade han ut i hallen (i gåstolen då). Jag kollade efter honom i smyg hela tiden. Han stannade till flera gånger för att se om och tittade på honom. Han märkte inte att jag gjorde det. Så han smög fram till garderoben - som stod öppen - och började kolla. Sen fick han tag i ett örngott och började dra. Samtidigt kollade han noga ifall jag såg honom. Till slut drog han ut örngottet OCH alla småhanddukar :) Hahaha som jag skrattade! Riktigt mycket bus i blicken :)


Sen kom Pappsen hem, och då sken bubbe-fisen upp som solen! Så härligt att se :)


Jag gjorde vår mat och sen lite sidan om till lillfisen. Kokte kycklig, ris och kokgrönsaker till honom :) Var så stolt över mig själv, hehe. Tycker det är kul att göra egen mat till honom! 

MEN det tyckte inte han. Denna lilla gosse äter ALLT, absolut inte kräsen på något sätt. Men MIN mat spottade han ut fortare än kvickt. Han grimaserade och hade sig. Jag hade tålamod och provade några skedar till, men allting åkte ut.

JIPPI ! hahahha. Här står man, skitstolt och känner sig som världens supermamma - TJI fick jag! hahahaha. Anders skrattade så han vek sig dubbel.

Vi försökte värma annan hemmagjord mat, men ICKE det heller. Och då blev han så hungrig att han var TOSIG. Inte ens gröt gick, som är storfavoriten.

Fick bli flaska och sen sov han gott en timme :)


Sen kollade vi på fotografierna som vi var och tog häromdagen :) SÅÅÅ fiina de blev! Där fanns 79 foton, och i hela friden ska vi kunna välja? Vi vill ha alla ju :)

Såg även hur skrämmande lik han är Anders på dessa bilderna. Inte sett det så innan, men fotografen lyckades fånga många uttryck som är EXAKT likadana som Anders <3


Vi webcamade med Moster, som är i Jämtland nu. Hon åker till sin skola imorgon! Är så nervös för hennes skull. Men det var behövligt att se henne. Saknar henne sjukt mycket. Alexander försökte skriva på datorn och snackade på :) Fick även säga hej till Mormor ju <3 Saknar dem ALLIHOPA! Josse, Pappa, Mamma.


Och inte nog med allt detta. Vi badade även lillfisen ikväll :) Anders och Alexander plaskade rundor i badkaret! Vi hann inte mysa länge efter badet innan han ville ha sitt nattmål och somna för natten :) Inga protester, inget envisande - NADA. Han slocknade totalt efter denna händelserika dag.

Och det är något alldeles speciellt att ligga och snusa på en liten nybadad bebis. En trött, rofylld och alldeles underbar liten Alexander. När man känner hur all dagens energi bara glider ur dem och de somnar tryggt. Man känner hur trygg han känner sig, hur nöjd han och hur mycket kärlek som finns emellan oss alla 3 .


Nu har vi haft filmkväll och ska alldeles strax uppsöka sängen. Anders ska köra för sin bror, men har ingen aning om när än. Vi trodde vi kunde ligga vakna tills dess, men det blir för sent för min del som stiger upp med lillfisen snart <3 Eller ja, runt 8-9, vilket är väldigt skönt :)


Anders kom på att Kenny fyller år 21/1. Vilket är nu. Så Grattis vännen ! Vi tänker på dig varje dag. Vi pratar om dig väldigt ofta. Vi saknar dig. Det tomrum Anders har utan dig vid sin sida, går aldrig att fylla <3

Ovido - Quiz & Flashcards