Alla inlägg under juli 2012

Av Paula Nilsson - 26 juli 2012 22:36



Vilka underbara dagar det har varit :)


Igår var vi först och lekte i Månslunda. Jag snodde åt mig lille Willjam och gosade lite när Sandra och Alexander kollade på vinbären :) Vi satt i skuggan och försökte underhålla en varm och rastlös Alexander. Pratade om livet och allt däremellan. Alexander var mest fascinerad över Viktors hundrastgård-bygge. De bjöd på skitgod lunch och sen körde vi :)

Älskar varje stund jag umgås med Sandra, då kan jag slappna av och verkligen vara mig själv <3


Sen blev det stranden med min kära Mamma och Susanne :) OCH jag badade i havet för första gången på flera år! Alexander badade också lite :) Upp till naveln gick bra, men sen blev det för kallt !


Körde hem och gjorde pannkakor till oss :) Kvällen avslutades sen med kvällsmys i Ystad! Träffade Emma hemma hos Jarlssons. De bjöd på lite grillad korv och kaffe. Alexander charmade Emma totalt :) Hon var livrädd för honom till en början, men sen till slut gick de iväg på egna äventyr. Hon lärde honom en massa hyss !


Idag skulle vi egentligen åkt till djurparken men det var för varmt. Alexander som redan är varm i sig själv, lider i solen . Så vi körde en snabb vända till Boan och köpte en större pool och parasoll. Och jag gjorde precis så en förälder inte ska göra :) Alexander fick syn på en nätpåse FYLLD med färgglada bollar och flinade som bara den. Men när jag fortsatte gå så började han pipa och pekade på bollarna. OCH JA - han fick den :P

Dumma Paula ;) hehehe. Men tro mig, han har lekt med dem hela dagen :) Så det var värt 40 kr :)


Resten av dagen tillbringade vi under parasollet och i poolen :) Varvade det med att gå in och svalka ner oss emellanåt ! Har varit underbart idag. Bara jag och lillfisen :) Han har varit mysig och sagt några nya ord. Han har lekt fint och inte pipigt alls.

Jag slängde ihop potatis, panerad spätta och grönsaker till Moster Josse och Alexander. Sen körde jag och Anders till Malmö :) Köpte massa kött på Bulltofta kött. Skitmysigt att komma iväg lite på tumanhand :)

Alexander var duschad, nattad och snarkande när vi kom hem :) Vilken lyx va?


Jag och Josse körde iväg till Spjutstorp och tog ett kvällsdopp. Eller ja, vi körde dit och såg att där var ganska mycket folk. Sen satte vi oss på bänkarna och bara glodde, vi hoppades på att alla skulle köra hem :P hahahaha ! Men till slut tog vi oss i kragen och hoppade i. Fy fan vad skönt det var :)


Nu avnjuter jag ett glas vitt vin och somnar nog sittandes snart. Vilken underbar dag jag har haft! Jag har gått i BARA bikini hela dagen, och det är ett jättestort steg för mig. Jag som sagt hatar min flärp på magen. Men jag har  gett mig fan på att lära mig leva med den tills jag kan operera bort den. Jag såg även i spegeln att jag har gaaaanska mycket skinnhäng även på benen. Får hoppas att det rättar till sig med tiden :)

Enligt mitt BMI låg jag när jag började med viktminskningen på "Sjuklig fetma". Nu har jag klättrat ner till "Övervikt". Jag har tagit mig förbi "Fetma" och "Kraftig övervikt".

Men tack vare att jag är kort och att ALLT sitter mitt på kroppen så ser jag fortfarande tjock ut.

Men från 122,5 kg till 84,6 kg är STRONGT ! Så om ni skulle se mig i bikini så tänk, "ja, tänk som hon såg ut innan" :)


Imorgon kommer nog Sandra hit :) WIIIIE !! Blir alltid så glad över att träffa henne :)


BTW, Anders gav mig världens present igår. Vi stannade till hos Kåre och bokade in tatueringstid :) ÄNTLIGEN ska mina överarmar fixas till ! <3

Av Paula Nilsson - 22 juli 2012 20:45



Helgens bravader har varit hur lugna och sköna som helst :)

Vi har umgåtts med våra familjer och bara njutit av lediga dagar tillsammans. Druckit kaffe med Mormor, Morfar, Farmor, Farfar och Sonja :) Vi har kört runt lite var vi har känt för!

Kollat på kossor med Alexander, hehe. Han blir så ivrig och glad när han ser dem när vi är ute och kör :)


Vi har planerat inför nästa helgs festligheter. Då båda våra familjer kommer hit och ska bli bjudna på grillafton :)


Alexander har blivit så duktig på att gå. Han traskar väldigt snabbt och säkert emellan varven! Ibland går det fortare att krypa, men oftare och oftare så går han dit han ska :) Lyfter bra på fötterna när han ska över trösklar och sånt.


Nu har vi intagit ryggläge och kollar på TV :) Alexander var lite envis ikväll med att somna, men till slut gav en slagen hjälte upp :) Både badat, sprungit runt, träffat massa roliga människor och härjat !


Denna veckan bjuder på lite jobb, mamma-gruppsträff på djurparken, förhoppningsvis lite sol, LÖN :), grillkväll, någon-form-av-säljarparty-med-Sandra :) Och förhoppningsvis lite bästistid ! <3


Tankarna går till Norge idag <3

Av Paula Nilsson - 19 juli 2012 21:02




Det var längesen jag skrev här inne :P


Men vi har haft fullt upp till höger och vänster. Jag har till exempel börjat jobba lite smått. Har börjat på Stjernemossen på Norrevångshemmet. Tar ca 2-3 pass i veckan nu fram tills Alexander börjar på dagis i september. Jag trivs riktigt bra där och ser fram emot att jobba mer! Vill gärna prova lite olika äldreboende och kanske även personlig assistent. Vill hitta riktigt rätt :)

Josefine och Mamma ställer upp till tusen när jag jobbar och passar lillfisen. Det är ganska bra att "träna" lite inför dagarna på dagis också. Och det har gått bra, vad jag har förstått på Anders så är det mest när det närmar sig kvällen som han blir Mammig.


Alexander växer så det knakar och utvecklingen går med flygande fart framåt. Han går väldigt mycket nu, vissa dagar från rum till rum. Han blir tuffare och tuffare. Han går till och med en del utomhus med skor på :) Han har blivit så stor nu när han går !

Han äter nästan alltid själv, med sked och gaffel. Det kladdas vissa dagar EXTREMT mycket och andra dagar knappt alls. Han äter i princip allt! Han gillar inte barngröten, det är nog det enda. Och kakor. Han gillar inte saker som är för sött - vilket är bra :) Han har i och för sig aldrig fått en massa kakor, godis, saft och så. Han har fått frukt, rån och majskrokar. Därför är han van vid det :) Vatten eller mjölk till maten, annars slänger han flaskan :P

Han försöker hjälpa till med alla bestyr. Ta på skorna, klä på sig, dammsuga :P Han har precis börjat med att försöka snyta sig själv i näsdukarna :) Vilket resulterar i snor lite här och var, MEN han försöker :)

Leksakerna börjar bli roliga nu. Innan har han bara skitit i dem och lekt med allt annat istället. Men nu sitter han och leker med sina saker. Speciellt sitt tåg :) Ibland sitter man med honom och ibland bara gnäller han tills man reser sig och gör något annat. Det är rätt skönt att han vill leka lite själv också !

Han vill inte sitta i sin vagn nån lång stund precis. Han vill gå och hålla en i handen eller att man bär honom ! Det blir skoj att hålla reda på honom sen :P haha !

Han sätter ord på många saker. Hej, ja, nää, Mamma, Pappa, Mo-Mo, titta, Muu (kossa), wo wo (hund), lampa, bappe, touti (moster), Ann-ra (sandra) och säkert mer saker :P

Han vet att han ska in på toaletten när man frågar "ska vi byta bajsisen?".

Jag är så stolt över min lilla kille <3 13 månader i morgon! Hur gick detta till ?


Jag tillbringar annars mina dagar med familjen eller med Sandra och Willjam ! Jag ääääälskar att umgås med Sandra. Är så glad att jag har henne <3 Min älskade lilla bästis.


Jag går fortfarande ner i vikt, trots att vi slutat med LCHF :) Nu väntar jag på att förkylning och öronskitet ska försvinna så att joggningen kan komma igång igen !


Imorgon är det Sjöbo marknad som gäller och efter det blir det fredagsmys med våra Månslunda-muppar.


Jag måste säga att jag lider med Sandra. Jag vet precis vad hon går igenom! Den fasen när man inser att vännerna faktiskt skiter fullständigt i en, när man inser vilka som verkligen är vänner och inte kompisar. Man inser att man inte är lika intressant längre ! Det är FRUKTANSVÄRT att inse det. Jag gick igenom det när Alexander var 4-5 månader.

Det är tufft och man blir skitledsen. Men när man väl kommer till insikt och accepterar läget, så leker livet :) För egentligen mår man tusen gånger bättre utan alla dessa människor som mest ville vara med under nyhetens behag.

Av Paula Nilsson - 8 juli 2012 20:16



Alexander blev kvar hos Mormor och Morfar efter grillkvällen igår, vilket hade gått skitbra :) Jag och Anders fick lite sovmorgon tillsammans dessutom.


Så vi packade ihop lite nödvändigheter för dagen, sen körde vi ut till mina föräldrar. Där sprallade en liten naken-fis runt på soldäcket :) Han badade, lekte, busade och gick jättemycket själv. Inte alls lika mycket fegis längre :P

Åt yoggi med hela kroppen också :) Efter hela förmiddagsbuset tog Alexander en 2-timmarslur.


Sen vidare till Farmor Ann-Louise på söndagsmiddag. Alexander busade med sina två bakfulla farbröder. Härjade som en tosing :)

Vi mös och hade skittrevligt :) Alexander satt och duschade hur fint som helst sen !


Sen blev det fläderblomssaft och paj hos våra Månslunda-muppar. Jättemysigt ! Alexander traskade runt i köket hur mycket som helst :) Men vi fick bege oss hem rätt snabbt igen, då det var natte-dags för herr Olsson. Och efter en sån här vild-dag, ville vi inte bråka med nattningen också. Kan ju säga att det tog 1 minut när vi kom hem, så sov han som en GRIS :)


Imorgon blir det förhoppningsvis stranden :)

Av Paula Nilsson - 5 juli 2012 21:48



Återigen en lååååång natt för oss och Alexander. Exakt samma visa som förra natten. Så lagomt trött och outsövd körde vi Anders till jobbet lite över sex.

Jag slockna som en gris när han sov middag kan jag säga.


Sen kom Sandra hit och så fort Alexander hade vaknat så körde vi till Bullen och Bönan. Åt lunch och bara snacka skit :) Alexander åt pannkakor med sylt - kan ju säga att han tapetserade hela ställer med det :P hahaha !

Sen begav vi oss till Ystad och storhandlade på Willys. Sjukt nog var både Alexander och Willjam hur goa och glada som helst den tiden :P Sandra fick lite panik på hur jag packade mina påsar, MEN hon bet ihop :) Blev riktigt stolt över henne !

Blev kaffe och ännu mer babbel hemma hos oss sen :)


Blev fiskpinnar, potatismos och grönsaker till middag - vilket även lillfisen ÄLSKADE :) Knappt något kladd alls på golvet :O Och ni som har sett hur det brukar se ut under matstolen, förstår vilken chock det var !

Jag bakade en sats kanelbullar, ett nytt recept. De blev så sjuuuuuuuukt goda! Riktigt saftiga och halvkladdiga av all fyllning :)

Torsdags-gänget kom på kaffe ! Alltså Lillan och Roger :) Kanelbullarna kom direkt från ugnen till kaffet och det verkade väldigt uppskattat !

Alexander var på ett sjukt underbart humör. Han var riktigt sprallig, pratglad och skrattig. Han skrattade så han kikna när Farfar busade med honom :)


Men jag hoppas vid högre makter att det är tänderna som spökar på vår lille gosse. Emellanåt skriker han något fruktansvärt, det där ont-skriket. Han är inte förstoppad, han verkar inte ha ont i magen, inte i öronen, inte förkyld. Bara halvfebrig och ONT. Sover sjukt dåligt och verkar orolig mellan varven.


Imorgon ska vi passa lilla Willjam :)

Måste säga att det är riktigt kul att se Alexander glädje när han ser Willjam ! Han flinar med hela ansiktet och vill fram och klappa hela tiden :)


Kärringen i området... USCH vilken människa ! Hon skäller ut alla gäster som kommer och beter sig allmänt illa. De gäster vi har som har ont eller inte kan gå så långt, har vi sagt att de kan parkera sidan om vår carport. Och där står man INTE ivägen, man sliter inte upp gräset - ingenting ! Jag har till och med frågat vaktmästaren om det är okej i dessa fallen och han sa JA. Ändå springer kärringen ut och galer varje gång. Blockerar vägen med sin bil när folk ska köra härifrån.

Hon kommer känna vindsuset länge i öronen när jag har blåst henne. För än så länge, har hon inte sagt ett ord till mig. Och jag möter henne väldigt ofta.

Av Paula Nilsson - 4 juli 2012 21:07



Jag och Alexander började INTE bra egentligen. HALV TRE inatt vaknade han och vrålade så fruktansvärt mycket. Vi lyckades somnaa om pyttelite, men sen vaknade jag av att han skallade min näsa riktigt hårt. Det gör så jäkla ont !!!

Men efter en låååång stund så somnade han om helt.

Vaknade lagom till åtta sen :)


Vi tog en dusch och mös i handdukarna sen :) Åt lite frukost och gjorde oss i ordning för dagen. Sen busade vi på golvet en stund, innan förmiddagsluren :P


Sen tog vi en tur till Vigs Ängar och hälsade på gamla kollegor och boende :) Alexander var hur glad som helst och vinkade till alla !

Vi körde sen vidare och åt lite lunch i Nybrostrand. I kiosken där :) Varsin korv! Bara DET är hur mysigt som helst. Att sitta ute, nån helt annan stans och äta tillsammans :)

Sen kom vi till vårt stora dilemma, var skulle vi inta strandläge? Tro mig, det var inte lätt. Vi ligger alltid på ryssvägen, men där var totalt fullt. Samma på några andra infarter. Provade vid badstigen, men där hade de bommat igen alla vägar ner till stranden :O

Till slut blev det vid Nybros camping. Och det är ingen lätt historia att asa med sig alla saker :P


Men som vi mös och lekte på stranden ! Alexander lekte med sanden och sina leksaker :) Han kröp omkring och upptäckte något helt nytt :) Jag bara njöt ! Vi kände på vattnet, men ICKE.


Ikväll beslutade vi oss för att sluta med LCHF-metoden. Vi har verkligen velat kräka på det i några veckor nu! INGEN inspiration till maten alls. Vi står still med vikten, vi är trötta, vi är sjukt dåliga i magen osv. Så vi har beslutat att istället äta normal, bra mat men mindre portioner. Och vi ska motionera varje dag. Vilket vi älskar att göra ! Vi mår riktigt bra av det :)

Och ni kan tro att pastan smakade bra ikväll :P



Får se vad vi gör imorgon :)

Av Paula Nilsson - 1 juli 2012 22:37



Vi gav oss iväg runt 03.30 i lördags morse. Trötta som as var vi ! Men jag och Sandra var nog inte tysta en enda minut under resan upp :) Babbel, babbel, babbel <3

Väl framme i god tid, precis när de öppnade.

Vi shoppade riktigt mycket. Runt 10-11 var Anders och Viktor trötta på det och gick upp i restaurangen och drack lite öl :) Jag och Sandra gick och lallade runt i vår egna lilla värld.

Har nog aldrig sett någon bli så likblek framme vid kassan som Viktor blev, hahaha :)


När vi var färdiga åt vi lite och sen skulle vi bege oss till stugan. Och när vi väl kom fram och såg stugan. FY FAN säger jag bara. Luktade mögel och gammal öl i hela stugan. Smutsiga sängar, inte städat, insekter överallt, kiss på toaringen och allmänt SKABBIGT. Inte bara det, han ville ha 700 kr för en natt för den svinstian. Vi bestämde oss väldigt snabbt för att inte stanna där. Vi fixade en annan stuga i närheten, som dessutom var billigare. Ätrans Turist-ägaren fick en rejäl blåsning av mig och han sa till oss att riva fakturan och bad om ursäkt.

Nu skulle vi bara hitta MÅRDKLEV. hahahahaha. Långt ute i ingenstans :)

Men stugan var fräsch och vi var de enda som hyrde stuga där, lugnt och skönt. Det var en golfklubb som hyrde ut stugor :)

Sandra omorganiserade alla kassar i bilen, hehe. Hon är så söt med sina tvångstankar :) Jag säger bara, ni ska se hennes kundvagnar !

Hela kvällen åt vi gott, drack gott och bara hade skitkul. Vi slappnade av totalt och var oss själva till tusen :) Jag skrattar aldrig så mycket som tillsammans med dessa människor ! Allihopa kan bjuda på sig själv :)

Inga måsten, inga krav. Bara en liten mini-semester som blev JÄKLIGT lyckad !


Imorse vaknade jag nååååååågot bakis. Men det rättade till sig rätt snabbt :) Som tur är ! Annars är jag dålig hela dagen.

En låååång bilfärd hem. Alla ville hem till våra små pågar ju :)


När vi väl kom hem så var här ingen hemma :P Men jag fick världens överraskning! Josse hade städat HELA huset. Jag blev så sjukt glad och lättad. Här är riktigt fint :)

De kom hem efter en stund, då de hade varit på loppis. Allting hade gått skitbra! Båda pågarna hade varit hur snälla som helst och det hade gått över all förväntan. De hade haft jättemysigt igår på Ystads djurpark, de hade varit lättnattade bägge två. Lite kvällskolik från Willjam, men Josefine lyckades lugna det efter en väldigt liten stund :) Dessutom hade Willjam sovit hela natten! Sandra höll på att tappa hakan när Josse berättade det :)

Josse och Dennis var helt fantastiska barnvakter och ALL heder till dem båda <3

TUSEN TACK !


Ikväll blev det köpemat och allmänt lugnt. Alexander åt ärtsoppa och älskade det :) Sen blev det bad för lillfisen och ny pyjamas på :) Mormor och Morfar kom på kaffe !

Varit underbart ikväll med min lilla skitunge :) Han har varit helt underbart busig, gått lite och varit MAMMAS PÅG <3

Vi köpte hans första kalsonger i Ullared och dessa satt perfekt på honom. Skönt att spralla i kalsonger när det är varmt :)


Måste berätta att när jag skulle prova jeans på Ullared fick jag hänga tillbaka nästan alltihop, det var för STORT ! Jag kunde för första gången köpa jeans i L :) Inga X !!! Vilken känsla :)

Jag kunde handla på den vanliga damavdelningen, inte ett enda plagg på avdelningen STOR.

Jag är nere på 84,8 kg nu och det känns så jäkla bra :)


Återigen, Tack för en underbar helg Sandra och Viktor. Ni är helt jävla underbara ! <3

Ovido - Quiz & Flashcards