Alla inlägg under augusti 2012

Av Paula Nilsson - 12 augusti 2012 20:52



Jag och Alexander startade dagen med att skaka rumpan till lite musik :) Anders fick sovmorgon !

Sen fortsatte vi att städa lite och leka. Vi satte oss och målade med vattenfärger :) Alexander tycker att det är så jäkla roligt att kladda med färg. Lite på pappret, men mestadels på sig själv :) Han målar med penseln i pannan, på läpparna och på armarna! Och vad gör det? Blev ett vaskbad efteråt.


Sen kom Micke, Cilla och Lykke på besök. Så Lykke lekte sjöodjur i poolen :) Sen kom Alexanders Farmor också hit ! Micke fick vara lekledare för de små i poolen. De stod med varsin vattenkanna och lekte tillsammans i vattnet :) Alexander gjorde nummer 2 några gånger i poolen, men Farmor tog det med händerna och slängde iväg det! hahahahaha :) Anders och Micke höll på att spy :)


Sen barkade det vidare till Sandra och Viktor, som hade säljarparty :) Kaffe, kaka och 4 bebisar på plats ! Jag fick mysa MASSOR med min lilla gullunge, Willjam. Alexander satt som världens mallgroda hos sin Farfar nästan hela tiden! Fick även snusa på lilla lilla Lea :)

Och så fick jag lite närkontakt med Sandra mellan varven, hehehe :) Smiska henne lite i rumpan, tafsa lite på henne och sånt. Ni vet sånt som bästisar gör? :) haha !


Blev hem och göra söndagsmiddag. Plommonfyllda järpar, potatis, broccoli, brunsås och gelé :) DET VAR SNUSKIGT GOTT ! <3 Det tyckte även mina killar :)

Blev dusch och marsh i säng för lillkillen sen, som slocknade på ca 20 sekunder :)


Kan ju säga att vi har funnit felet i Alexanders sömn. Han har varit OTROLIGT svårnattad de senaste 2 veckorna, vi har hållt på i 1-2 timmar varje kväll. Så nu de senaste dagarna har vi lyckats ta bort 1 lur på dagen. Innan sov han 2 gånger om dagen. Och detta har gjort susen, han slocknar utan problem när han ska sova efter middagen och utan problem till natten. Vi får ju fortfarande natta honom i famnen, men det är ändå skönt :) Han somnar själv nån gång ! <3

Plus att vi ikväll har bytt ut spjälsängen mot resesängen. Han sover så sjukt bra i resesängen och vaknar inte en gång när han sover där. Men i spjälsängen fastnar han med både armar och ben, och gråter flera gånger på natten. Så vi håller tummarna !


Imorgon blir det lite fix med lillasyster på dagen och förhoppningsvis lite mys med Bästis också :)


Av Paula Nilsson - 8 augusti 2012 08:07



Är man på sådär halvdant humör och mest hatar omvärlden. Jag vet inte varför jag känner så ibland.


Man kan känna sig som världens mest ensamma människa, trots att man inte är det.


Slutade på Norrevången igår. Ni som känner mig och har pratat med mig, vet varför.


Idag har vi med MammaochGosse-dag :) Vi ska försöka få tag i ett par gummistövlar, då han ÄLSKAR att plaska i vattenpölar.


Tur att jag har min älskade Anders, som jag delar ALLT med <3

Skapa flashcards