Alla inlägg under november 2012

Av Paula Nilsson - 6 november 2012 22:37



Vaknade i lagom tid med Alexander imorse - 07.30 :)

Morgonen var riktigt rolig. Vi busade som tusan här hemma och det finns inget roligare än att få Alexander att asgarva :)


Blev på riktigt "hitta-på-något-humör". Så jag skickade lite sms till några stycken och tyvärr verkade alla redan ha planer :P Men Mammsen min nappade på en slurk kaffe och lite lunch.

Hon behövde nog lite Alexander-mys för att tillfriskna !

Vi begav oss ut i skogen på en liten promenix. Och ni kan tro att skogen är ett PERFEKT ställe för en liten kille på 16 månader :) En miljon saker att upptäcka ! Och kunna springa sig totalt slut. Som både jag och Mamma skrattade åt alla Alexander små buståg.

Några trotsvändor blev det ju, när man inte får riktigt som man vill. Då är det att slänga sig på marken och försöka gnällskrika sig till det man vill. Vilket inte bet ALLS på varkens Mamma eller Mormor. Så han gav upp trotsen till slut :)


Trodde han skulle somna i bilen sen, men tur nog så höll han sig vaken :P (redan sovit middag innan och sover han en gång till så är vaken till 22 på kvällen sen)


Tim hade svarat att även han var lite sugen på sällskap idag. Så vi körde in där :) Alexander inspekterade hela stället OCH Tim :P Men Tim hade en leksaksbuss som Alexander fick leka med, så då var han godkänd ! hahahaha :)

Åt lite bullar och drack kaffe. Alexander närmade sig sitt vanliga "eftermiddagsgnäll". Lite trött, lite sur, lite trotsig och busig. En mindre underbar kombination :P

Men lite mys i soffan och varva ner så blev han hur nöjd och go som helst ! Kramades och pussades med Tim, spralla runt, tände lite lampor och håll i hatten - MÖS med Tim :) För er som inte vet det, så när Alexander är pigg och vaken är han INTE särskilt intresserad av att sitta still och mysa. Men det passade med Tim :)


Sen var det en KAMP att hålla Alexander vaken i bilen hem, men det gick ! Med typ 100 omgångar av "baka baka liten kaka" och massa "Barbapappa" i stereon :)


Haft en jättemysig kväll med vår lilla familj. Bara bus, lek, skratt, läsa bok, bada och en väldigt enkel nattning - UTAN välling ! :)


Såna här dagar är guld värda för mig. Då man bara gör vad man känner för och kan.


Saknar min lilla Sandra :) Ni ska veta att Sandra, är verkligen ett guldkorn <3


Jobb nu ons, tors och fredag :)

Av Paula Nilsson - 3 november 2012 20:29



Maj-Britt Grönlund

Älskade Mormor.

Du är otroligt saknad och det gör fruktansvärt

ont i mig att du inte är med oss.

Att du inte får uppleva Alexander.

Men att tänka på dig,

ger mig värme och lugn.

Min bästaste skvallertanta.

Vi kommer att ses och då,

då jäklar ska vi pladdra.

Du vet säkert det redan,

Men Alexander vinkar till dig ibland.


Kenny "Boppe" Hansson

Som vi skrev på ditt ljus ikväll,

Njut av himmeln.

Helvetet hade du på jorden.

Vi pratar om dig ofta och vi

gör det med värme och skratt.

Du satte avtryck i våra liv

och det är vi dig evigt tacksamma för.

Du tillhörde familjen.

Du hälsar på väldigt ofta hemma hos oss

och du är alltid välkommen.

Alexander brukar vinka till dig och säga : Enny!

Vi saknar dig Kenny, otroligt mycket.


Mattias Nilsson

Käre Farbror, som lämnade oss på tok för tidigt.

Familjen fattas alltid en,

och det är dig.

Det är inte bara du som fattas,

även din familj.

Vi pratar om dig, med värme och kärlek.

Pappa berättar gärna gamla minnen,

med en storebrors röst.

Vi vet att du har frid nu, att du sover gott.

Du är saknad, och aldrig glömd.


Alla jag vårdat och mött i mitt arbete

Ni har gjort avtryck på mig.

Var och en av er har format mig i min yrkesroll.

Även som person.

Varje liv jag mött, har haft en historia.

Alla har haft en berättelse och fått beröra med den.

Vissa mer storslagna berättelser och erfarenheter.

Vissa alldagliga kärleksfulla liv, som var sådär underbart varma.

Vissa som mött mer svårigheter än vad de borde.

Att få möta er, få vara med er.

Att få höra och bli berörd.

Att få se och uppleva.

Har varit en ära för mig.

Allesammans, Vila i frid.

Det gör ni rätt i.




Ovido - Quiz & Flashcards