Alla inlägg under februari 2013

Av Paula Nilsson - 19 februari 2013 21:30



Är ju som alla förstått gravid igen och är i runt v 8 :)


Det är väldigt nytt än och ja - vi har gått ut med det !

Jag tycker inte det är nånting att hyscha med, för det kommer att synas SNABBT på mig.

Och hellre att alla vet, om något skulle hända.


Alexander ska alltså bli storebror <3 Han blev så stor med en gång ! Kan inte tänka mig en bättre storebror än just vår lilla skitunge :)


Just är jag KRONISKT trött. Är ju den delen av graviditeten. Jag mår inte illa och sånt, och det är jag glad för. Men fruktansvärt trött och hängig. Och kissenödig :P Och ont i brösten.


Mår inte alls som med Alexander, så vi håller tummarna att jag slipper foglossningarna så tidigt denna gången :) !


Annars rullar det på bra här. Alexander utvecklas oerhört fort och vi njuter av honom. Även om vi har sår i öronen efter all pladder :) haha ! Nu har det tyvärr kommit en omgång med "jag-ska-inte-släppa-taget-när-jag-ska-sova". Blir tokig på det. Vet inte hur vi ska få bukt på det. Vi nattar ju fortfarande honom i famnen, och sen lägger över honom i hans säng. För det GÅR INTE att natta honom i sängen. Vi kan sitta i timmavis, han vägrar somna då. Så vi har försökt se det som att han behöver den stunden med mys innan sovdags. Men nu har det börjat stretas, sparkas och skrikas igen...

Tips någon?

Kanske blir det bättre när vi bytar till växa-sängen? Det ska vi göra när vi flyttar. Att man kan ligga sidan om och natta.

Annars är det mycket pussas, kramas och "Älskar dig" just nu. Hur underbart är det inte att visa mornar vakna till "Älskar dig mamma!!", upprepas tusen gånger :) ?


Vi är underbar liten familj <3 ÄLSKAR ER !!


Håller tummarna imorgon för Svärmor, som opereras ! <3 Hoppas allt går vägen ! Du vet jag vad menar <3


Och Mamma som ska opereras på torsdag, kommer vara med dig hela dagen <3


Och på freedag, kommer JOSEFINE HEEEEEEEEEM ! <3

Av Paula Nilsson - 2 februari 2013 19:09



Anders har varit på svensexa hela dagen så jag och min lilla skitunge har haft en riktigt mamma-Alexanderdag.


Jättemysigt att ha Sandra och Willjam på frukost imorse :) Pojkarna härjade som tosingar sen må jag lova. Willjam följde Alexander som en liten svans, och tvärtom. Idag var de till och med milda i kroppspråket till varandra. Annars blir det lätt lite burdust. Små pojkar som leker vilt !

Jag fick snusa, mysa och leka massor med Willjam-snuff <3  Och tafsa massor på hans Mamma såklart :)


Alexander hade otroligt svårt att somna när dessa två var här, och han väckte Willjam ur sin sömn. Men det tog inte ens 1 minut efter de hade åkt, så däckade han i 2 timmar :) Och ja, jag slumrade en del jag också !


Sen åt vi lite lunch och pratade med Ted i telefon :) Typ 1 år sen vi pratade. Kul att det går bra för honom <3


Därefter in till Karl. Alexander var lite skeptisk till en början men det lossnade fort igen :) Lite gangnam style, lite smarties och lite bus - så var Karl helt godkänd ! Fick höra sjuka historier, vi var kloka och allmänt snackesamma. Några koppar kaffe senare körde vi hemåt.


Men på vägen fick jag för mig att åka till mitt gamla jobb, där även Mamma jobbar. Så vi gick in där en snabb sväng och hälsade på :) Mysigt att träffa några boende också !


Bestämde mig för att beställa mat ikväll och äta gott med lillfisen. Så han fick en liten barnpizza och jag beställde kebabkött, sallad och sås :) GOTT ! Alexander åt bara fyllningen i sin, sen använde han degen som mössa :) hahahahaha !


Riktigt underbar lördagsmys och han slocknade så snabbt :)


Har verkligen njutit av varje sekund med min lilla skitunge idag ! Vi har skrattat och busat hela dagen <3


Men nu tycker jag att Anders kan komma hem, har abstinens efter honom nu.


Imorgon blir det dejt med Steffi och Nadia !

Av Paula Nilsson - 1 februari 2013 21:10



Ja sen en månad tillbaka har vi tagit tag i vikten på nytt. Har stått stilla ett bra tag innan det, så nu behövdes det en LÅNGTIDSFÖRÄNDRING. Vi har ett mål och därför är jag så jäkla bestämd nu.

Jag började med att ha målet att gå ner 25 kg till vårt gemensamma mål. Och nu har jag 20 kg kvar.

Det SKA gå.


Är trött på att vara tjock. Är trött på X:en i klädstorlekarna, eller ja - jeansen och byxorna.

Är trött på att folk frågar om jag är gravid.

Är trött på att ursäkta mitt utseende alltid.


Visst har jag kommit den längsta biten på vägen redan, 45 kg har jag ändå gått ner. MEN det kan jag inte vila på i evigheter.


Annars rullar livet på bra. Vi längtar otroligt mycket efter en viss sak <3 Ska bli så roligt !

Jag trivs verkligen med mitt jobb i resursenheten :)

Vi ska ju flytta den 1 april. Vi flyttar ner till Jenny och Davids lägenhet :) Med en otroligt fin trädgård och garage !

Då ska även Alexander börja sova i sin stora-gossesäng. Han vet att vi har den hemma i grovköket. Han pekar ut där och säger "Sandors säng" :)


Alexander är otroligt språkbegåvad ! Vi får så mycket beröm var vi än är. Han pratar ju mest 2-ordsmeningar men det kommer fler och fler meningar med 3 ord. Han gör sig otroligt bra förstådd. Och han märker direkt om man inte förstår vad han menar. Då springer han och pekar eller så blir han sur.

Vår lille kille har ju även utvecklat en härlig trots. En utmaning kan man säga. Men oftast är det att han slåss eller sparkas, eller slänger nånting i golvet. Men då får han sitta i våra knä tills han har sagt förlåt. Och ett förlåt kommer inte hur lätt som helst kan jag säga. Tålamod är A och O just nu.


Jag försöker hitta rätt i mig själv och mitt förhållande till min omgivning. Och det är inte så lätt alltid. Men jag ska nog få kläm på det :)


Hoppas att alla får en skön helg :) Jag är ledig så det ska jag ha ! <3


Anders och Alexander, ni är mitt allt <3

Skapa flashcards