Alla inlägg under juni 2013

Av Paula Nilsson - 25 juni 2013 12:43



Vi hade en hektisk vecka förra veckan, kan man säga.


Alexander fyllde 2 år och Anders 25 år. Som ni alla vet så är Alexander född på Anders födelsedag :)


Torsdagen ägnade vi åt Alexanders kalas :) Sång och presenter på morgonen, myspys i den sjuka värmen hela dagen, sen kom alla gäster och vi hade ett härligt kalas :) Alexander fick så mycket fina presenter och så fick han sin Blixten McQueen-tårta :)

Sandra och Viktor stannade kvar efter kalaset och ungarna hade somnat ! Vi satt några timmar och bara snacka skit och umgicks, det var verkligen skithärligt. Har saknat det !


Fredagen var ägnad till min älskade sambo. Vi förberedde hela dagen inför 25 årsgillet :) Mat, dukning, midsommarstång osv.

Och vilken fest! Vi hade så jäkla roligt. Vi körde traditionella midsommarlekar, åt midsommarmat och de flesta blev fulla och glada :)

Alla barnen var helt fantastiskt duktiga. De lekte superfint och det var inte många sura miner. Underbart att se och höra.

Det var längesen jag skrattade så mycket <3


Denna veckan ligger Anders ute på jobb hela veckan :( Jag saknar honom så fruktansvärt mycket när han är iväg. Jag är inte hel utan honom. Det är precis som om en del av mig lägger av.

Fram till torsdag så är lillasyster här och hjälper mig. Vilket är guld värt. Önskar att jag kunde ta emot all hjälp bara.


Mina fogar blir värre och värre. Vissa dagar kan jag knappt gå alls. Men det beror på mig själv. Jag är så förbannat envis och försöker göra ALLDELES för mycket själv.


Magen växer och växer :) Jag har en riktig kalaskula som sparkar hejvilt ! Men det känns som att hela jag växer :/ Vill verkligen inte gå upp så mycket denna gången, och jag försöker verkligen hålla mig borta från skit. Och det lyckas jag ganska bra med. MEN vad hjälper det när jag inte kan träna eller röra mig? Man sväller ju ändå.


Hur gick tiden så fort? Hur blev min lilla gosebebis 2 år gammal? En egen liten individ med egna tankar och en egen vilja?


Jag är så otroligt stolt över min lilla Alexander. Han sover numera i sitt eget rum, i sin växasäng. Vi nattar honom där. Vi sitter i fåtöljen i andra sidan rummet tills hans somnat. Vilket funkar skitbra. Och på natten kommer han själv tassandes in till oss och lägger sig. Inget skrik, inget gnäll. Detta har vi längtat efter och jobbat hårt för <3


Dessutom börjar vår lillnisse bli torr :) Han kissar på toaletten varje dag. Här hemma behöver han inte blöja alls, mer än när han sover. Han försöker bajsa där också, men det är ju inte lika lätt. Vi har som mål att vara helt blöjfria dagtid när han ska börja på nya dagiset. Och det ser inte ut att vara några problem alls :) Än !!


Är i v 24 nu och tiden bara springer iväg <3

Av Paula Nilsson - 10 juni 2013 21:22



Varit på MVC för kontroll idag :)

Det gick riktigt bra får jag säga. Blodvärde, blodtryck, urinprov, vikt och SF-mått såg bra ut.

Vikten var jag mest nervös för. Hade kommit överens om att hålla mig under en viss vikt. Och jag hade 2 kg till godo :) Har visserligen redan gått upp 7 kg, men det är ingenting jämfört med min graviditet med Alexander. Jag är överlycklig att jag kunnat hålla det lite i schack i alla fall.

Jag fick mycket beröm för det och det kändes så jäkla bra.

Fick även lyssna på hjärtljuden, men han försökte sparka bort dopplern hela tiden :)


Hade nog en liten humörsvacka under förmiddagen, grät lite och var på dåligt humör. Men så blir jag ganska ofta, som tur är så går det över snabbt.


I eftermiddags härjade jag och Alexander ute i trädgården. ÄLSKAR att vara ute nu sen vi fick upp trädäcket :) Alexander springer och försöker skjuta vatten på mig ! Sen springer han som en tossing när han tror att jag ska ta honom <3


Sen kom Svärfar och Sonja på kaffe. Jag och Alexander gjorde en hallonpaj - tillfället till ära :) hahaha !


Denna veckan känns så sjukt stressig. Mattias tar studenten på torsdag och har fest på fredag. Jag ska göra myyyycket tårta tills dess :)

Mamma kommer imorgon, så hon får hjälpa mig att raka benen.


Nästa vecka, fyller min älskade lilla pågasnöre TVÅ år. Och min sambo 25.

Skriver önskelista här, så kan ni kolla :)


Nu ska jag lägga mig ner och njuta av karatesparkarna :)

Ovido - Quiz & Flashcards