Alla inlägg under juli 2013

Av Paula Nilsson - 30 juli 2013 20:23



Tiden går undan och vi är nu i 3:e trimestern i graviditeten. Med det menas, den sista tredjedelen :)


Jag var på MVC idag för glukosbelastning. Var lite orolig överlag. Den senaste tiden har jag blivit hemskt svullen om benen, varit yr, känt mig otroligt andfådd och svimfärdig.

Men allting såg bra ut, PUST UT !

Vikten går otroligt bra. Hade endast gått upp 1,5 kg sen sist :) Jag trodde att det hade stuckit iväg rejält nu. Får såå mycket beröm av min BM för att jag har lyckats så bra  hittills.

Det enda som hade dalat lite var blodvärdet, så jag får börja med järntabletter.


Har även pratat lite om förlossning och mina tankar kring det. Jag är LIVRÄDD för att behöva gå igenom ett kejsarsnitt igen. Och dessutom i Ystad. Nej, usch fy fan rent ut sagt.

Jag vill verkligen föda i Kristianstad.

BM säger att risken är inte större för kejsarsnitt än vanligt så det känns skönt :)


Han sparkar som tusan därinne och är en riktig vilding. Jag älskar att känna honom <3


Alexander ska skolas in på Magazinet imorgon :) En av personalen var hemma hos oss idag, för att träffa Alexander i hemmiljö och för att få en inblick i vårt liv. Känns så skönt att han ska gå där :)


Annars funderar jag mycket. För mycket. Jag grubblar och är på lite halvkasst humör emellan varven. Orkar inte flina hela tiden och hålla upp en fasad. Jag är LESS på mina foglossningar och att känna mig så jäkla hindrad. Och då blir jag sur.



Ska vi börja lite vadslagning nu då, när tror ni Lillebror tittar ut? :) <3

Ovido - Quiz & Flashcards