Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Landat i allt.

Av Paula Nilsson - 11 november 2013 21:58


Nu börjar man landa i rollen som tvåbarns-förälder.

Anders har börjat jobba och man har lyckats komma in i en vardag igen :)


Detta har varit omtumlande, roligt, mysigt, skräckslaget, underbart.


Jag undrade hur jag nånsin skulle klara att vara själv med 2 barn? När Anders jobbar alltså.

Men jag klarar det jäkligt bra visade det sig :)

Morgonen var det jag fruktade mest. Att få två barn i ordning, mätta och färdiga. Men det går otroligt smidigt det med.


Samuel sover chockerande bra om nätterna. Han vaknar i regel runt 2-3 och äter, sen somnar om. Sen vaknar han runt 6-7 och somnar om. Sen stiger vi upp runt 8 :)

Äntligen hittade vi ett ljus i tunneln gällande Alexanders sovplats också. Vi köpte ju en helt ny säng och madrass till honom, men han har inte sovit många nätter i den. Och eftersom Samuel sover i vår säng, så flyttade vi ut spjälsängen sålänge och flyttade in Alexanders. Det funkade! Alexander sover hela natten där nu. Sjukt skönt ! Han får bekanta sig och sova in i säng ett tag, och när han är redo så flyttar han in på sitt rum igen :)


Det har gått bra för Alexander att bli storebror. De första dagarna var lite jobbiga och han trotsade OTROLIGT mycket. Men vi försökte hålla samma linje som innan han blev storebror och visade att man får uppmärksamhet utan att bete sig illa. Man får uppmärksamhet utan att behöva be om det. Vi försöker ta oss ensamma stunder med de bägge två :) Och när Alexander började förstå detta, blev det bättre :)

Trotsen är GIVETVIS kvar, men inte lika extremt.

Jag undrar hur andra föräldrar hjälps åt när trotsen tar över? Ventilerar ni med varandra? Kör ni med samma "metoder"?

Jag och Anders tar en stund varje kväll och pratar igenom det faktiskt. Eftersom man skulle kunna slita håret av sig emellanåt. Och vi kör samma race, vi intalar oss att det blir lättare för alla parter då.

Ibland får vi peppa varandra till att orka ta dusterna. Ibland får vi påminna varandra om saker.

Det är icke lätt. Men det är något man ska gå igenom och förhoppningsvis gör vi det som är rätt för just vårt barn.

Annars växer Alexander så det knakar. Lång och smal med stoooora fötter. Han pratar ganska flytande och är förbaskat rolig. Han har så klart för sig på något vis. Ibland kommer där saker ur den munnen som man inte kan förstå att han faktiskt vet. Han har verkligen vuxit i sin självkänsla igen sen vi bytte dagis :) Underbart att se !!


Nu ska jag nog passa på att gå och duscha, vilket känns som ett privelegium för tillfället ;) haha !


Vill även passa på att tacka alla som verkligen ställde upp under graviditeten, förlossningsveckan och som kommit och gratulerat oss efteråt <3 Ni är guld värda !!

 
 
Ingen bild

Julia

11 november 2013 22:35

Ni är fantastiska föräldrar OCH vänner! Många kan lära sig av er ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Skapa flashcards