Alla inlägg under december 2013

Av Paula Nilsson - 31 december 2013 02:55



Passar på att skriva några rader såhär mitt i natten. Håller på att göra en tårta tills imorgon, NYÅR!


Julen är över. Jag som älskar julen borde inte känna, ÄNTLIGEN ! Men efter i år gör jag det.

Vi har haft jättemysiga julfiranden. Men det är just det som blivit för mycket. JulfirandEN. Att åka omkring i 3 dagar med två barn, skötväskor, vagn, julklappar, mat och oss själva. Vi var totalt SLUT den 26 december. När jag nattade Alexander den 26 december så sa jag till honom: Nu är julen över gubben. Till svar fick jag: "Det var skönt Mamma"..

Alla våra familjer hade fixat det superfint och vi hade hur underbart som helst på varje ställe. Vi fick skitfina julklappar alla fyra :) Men nästa år får alla komma till oss istället eller dela upp det på 2 dagar bara :)


Vi har shoppat lite, druckit en hel del kaffe, myst och försökt landa i all julstress :P  Skönt att Anders har varit julledig också !


Alexander han är en stolt storebror. Han berättar för alla att han har en lillebror och att han brukar mysa och busa med honom. Och det gör han verkligen. Det funkar otroligt bra. Samuel ler och kollar runt omkring sig så fort han hör Alexanders röst :)

Samuel växer så det knakar! Vi hinner knappt med. 2 månader imorgon :) Och en riktig låååååångis. Han är så otroligt med. Ler och jollrar i ett ! Har även lyckats locka fram lite småskratt <3


Jag har ju haft rena lyxen med Lillasyster och Mattias här. De är som två nannys emellanåt. De är ju inte här så ofta precis så de vill ju passa på att mysa och leka med de bägge två när de är här.

Jag har fått en massa gjort :) Är inte särskilt trött för Lilleman sover i princip hela nätterna :) Får mat mellan 20-21 och sover sen till 05-06, får mat och sover sen till 08-09 <3 LYX !


Nu laddar vi inför en nyårsafton hemma hos Erik och Nilla :) Ska bli så jäkla mysigt och roligt !


Har även lärt känna vår kära granne Maria, med familj :) Helt underbar tjej som jag verkligen klickade med från första stund. Vi är skrämmande lika och kan babbla i EVIGHETER. En nyfunnen och en helt underbar vän. Känns som vi har känt varandra hur länge som helst. Tänk att man kan snubbla över varandra så som vi gjorde?

Hennes man Linus är också riktigt trevlig och rolig. Deras pojke Oliver är en av de roligaste ungarna jag träffat. Sådär härligt lillgammal och full av energi !


Visst är det roligt att man äntligen vågar knyta nya kontakter? Det var mitt mamma-löfte och jag har baskemig hållt det. Hade jag inte gjort det, hade jag inte träffat varken Nilla eller Maria.

Och tänk, Nilla ska vara tärna till mig. Tillsammans med Josse och Sandra :)


Jag mår bra och har otroligt fina människor i mitt liv. Det är jag otroligt tacksam för. Det är tack vare alla er jag vågar stå upp för mig själv och inte acceptera att bli sopad under mattan.



Av Paula Nilsson - 2 december 2013 23:07



Nu har vi satt igång igen och denna gången finns det ingen återvändo.

Jag har inte lång tid på mig att gå ner ca 30 kg. Men det SKA gå.

Jag vill inte vara tjock när vi gifter oss :/


Tyvärr så fylldes min kropp med nästan 10 kg vätska de två sista veckorna av graviditeten. Innan dess hade jag "bara" gått upp ca 18 kg. Vilket jag var väldigt nöjd med och stolt över. Så de där 10 kilona, de sved. Så dagen jag blev snittad vägde jag 121 kg. Jag mår illa bara av att skriva det.


Nu 1 månad senare, väger jag 97.9 kg. Alltså har det rasat av mig. I princip har det bara varit vätska i kroppen. Visst är det skönt att det går snabbt MEN med tanke på hur min mage såg ut efter jag fick Alexander, vill ni inte ens föreställa er hur magen ser ut nu. Jag längtar tills jag har ett bra BMI och kan göra min efterlängtade bukplastik.


Jag är sjukt taggad och jag har rannsakat mig själv totalt. Det finns inga ursäkter och inga genvägar. Jag VET varför jag är stor och därför VET jag min svagheter.


Vi har valt att leva med LCHF, då det är enklast att följa, var man än är. Man är mätt alltid och jag blir sjukt pigg !


Sockerdetoxen har varit fruktansvärd och jag skulle kunna göra vad som helst för ett iskallt glas med läsk. Men ICKE !

Jag kan unna mig ett glas rött vin på helgen. Inte något annat ! Det är det bästa av alla onda ting.


Detta är inte och kommer inte att bli lätt. Men jag räknar med stöd från alla nära och kära :)

Roligt att hela min familj kör samma projekt, alla med sina egna anledningar !


Så vi får se vad vågen säger på fredag :) Anders tappade 4,2 kg första veckan och jag 3 kg !



Ovido - Quiz & Flashcards