Alla inlägg under april 2014

Av Paula Nilsson - 22 april 2014 22:03



Ett tag sen jag skrev härinne nu ;)


Här hemma är det full rulle. Samuel är snart 6 månader (!!!!!!) och Alexander fyller snart 3 år.

Jag brukar svara det till vänner och bekanta som frågar hur det är med mig.

- Ungarna växer och jag krymper :)


För precis så är det. Samuel bara växer och växer. Utvecklingen bara springer iväg hos honom. Han har börjat äta puréer, frukt och gröt. Vilket funkar kanon! Han sitter bra i matstolen. Ligger mestadels på mage och snurrar runt. Hasar sig lite grann och är riktigt sprallig :) Allt man kan stoppa i munnen är kul. En riktig liten tuggenisse :) Han kan sitta ganska bra, fast han har inte tålamod att sitta kvar. Han vill dra sig ner på mage för att få tag i något att stoppa i munnen. Han har börjat med nya ljud också. Ta-ta-ta, ti-ti-ti, ba-ba och lite rösttestningar. Han är en riktigt glad liten skitunge. Han skrattar otroligt lätt och det är väldigt sällan han gråter. Lille Samuel är nog den mest nöjda bebisen jag varit med om, och han är vår lille solstråle :) Sover hela nätter, magen funkar bra, dregglar som om det inte fanns en morgondag, nyfiken och alldeles underbar! Hans största idol är storebror Alexander


Alexander, min älskade stora påg. Som blivit så stor på kort tid tycker jag. Det händer så mycket för honom och det märks. Han är ju helt fantastisk på att prata, både för sig själv och andra. Han ifrågasätter ALLT. Allt han ser och hör - funderar han på ett tag för att sen komma med 10000 följdfrågor. Han är en egen liten individ, med åsikter och mycket känslor. Så mycket känslor att det bubblar över ibland. Den berömda 3 årstrotsen har även slagit bo hos oss. För Alexander tar det sig i uttryck genom att skrika och försöka slåss. Han slogs mer för ett tag sen, men när han blir tillräckligt arg så kommer där några slag ibland. Vi har lärt oss hantera det och komma åt det bättre. Men många gånger blir det galet ändå, så är det med småbarn :)

Trotsen är jobbig och frustrerande. Man når inte alltid fram! Jag är otroligt tacksam för mina fina vänner som antingen också går igenom det eller har gått igenom det.

Förutom dessa utbrott och duster, har vi förbaskat kul. Vi skrattar så mycket tillsammans. Alexander leker otroligt fint. Ibland vill han leka själv och ibland är vi med :) Han har även lärt sig gå upp på ovanvåningen och leka själv på sitt rum. Det är så roligt att stå och tjuvlyssna i trappan, hur kreativ och rolig han är.

Det är väldigt kul att hjälpa till just nu. Med hushållet, maten, lillebror och i trädgården. Blir så stolt när man ser hur mycket han kan!

Han har skaffat sig en bästa kompis, Oliver. Dessa två är som ler och långhalm. De bråkar, skrattar, busar, gråter och leker tillsammans <3

Mycket stora frågor har kommit. Frågor om död, himmel och om vi ska försvinna. Alla föräldrar blir nog lika ställda när dessa frågor kommer. Speciellt när man tror att det ska komma längre fram!

Jag älskar att se Alexanders ögon när han tittar på Samuel. Fyllda med kärlek! Han är så försiktig med honom. Han busar med honom och får han att skratta :) Han säger ofta, "Vi är bröder, som Linus Svenning sjunger".


Jag har krympt en del. Har inte vägt mig på ett par veckor nu men sen jag fick ut Samuel har jag gått ner över 30 kg :) Sen i julas, snart 17 kg. Har gått från strl 48-50 till 42. Ibland till och med 40, om de är lite stora i storleken. Det är helt underbart att själv se dessa resultat! Att det faktiskt funkar. Jag bantar inte på det viset som jag gjort många gånger förr. Jag äter bara mindre portioner, lagar nyttigare mat, tränar 2 ggr i veckan och mår BRA. Jag njuter av maten.

Det jobbiga är ju att mitt skinnhäng på magen bara hänger och hänger ännu mer. Vill så jävla gärna få den borttagen.

Får se om jag tar mig under 85 kg tills jag ska prova klänningen :)  HOPPAS !

Är riktigt stolt över mig själv och vad jag åstadkommer. Jag är piggare än nånsin och jag orkar otroligt mycket på en dag :) Älskar den energin jag fått.

Hoppas att jag är under 80 kg till bröllopet.


På tal om bröllop, så är det mesta fixat :) Kyrka, lokal, DJ, inbjudningar (ska skickas på torsdag), serveringspersonal, tärnor, best mans, fotograf, mat, en hel del till dukningen, blommor och buketter, bartender, kollat på ringar, toast master utsedd (min Mamma), danser och en del annat :)

Det är såååå kul !! Jag, Mamma och mina tärnor åker till Ullared och Göteborg 10-11/5. Ska shoppa till festen och sen prova brudklänningar!! Efter en del ändringar, som barnafödande ;) Är mina tärnor Josefine, Sandra, Maria och Julia

Blivit lite ändringar i inbjudningslistan, både tillkommit och bortfallit.


Just för tillfället är jag otroligt lycklig. Anders och jag är som två nykära tonåringar emellanåt. ÅÅH vad jag älskar den mannen. Både som mannen i mitt liv och som pappa till mina två barn.

Jag har så jäkla fina vänner runt omkring mig. Med otroligt underbara familjer! Jag har så roligt med er allihopa och ni ska veta hur tacksam jag är för att ni finns i mitt liv. Ni berikar det med er existens. Jag har funnit en perfekt fas i livet. Jag njuter verkligen av att umgås med våra vänner. Alla är olika på sitt vis, men alla kan träffas och ha skitkul <3

Somliga har funnits i mitt/vårt liv väldigt länge, kanske till och med sen vi var barn. Andra har vuxit fram genom året, och slagit rötter i mitt hjärta som aldrig kommer försvinna. Några har stormat in i mitt liv och bara blommat, som verkligen visat vad vänskap på elitnivå innebär.

Jag har så fina tjejer, som faktiskt ger lika mycket - om inte mer - som de tar.

Vet ni hur sällsynt det är att ha det såhär? <3


Jag saknar min Lillasyster enormt mycket, nu när hon bor på Gotland. Skulle vilja ha henne här, nära oss !


Som ni märker har lyckan erövrat mitt liv. Visst finns det stunder man blir ledsen, mår sämre eller tröttnar på vissa saker. Men då har jag alltid någon som vill lyssna, hjälpa och uppmuntra.

Vänner och familj som alltid stöttar och hjälper mig <3


Hoppas att mina glada tillrop kan smitta någon annan. Behöver ni ladda på energin, som kom hem till mig - så ska jag spilla några droppar energi och glädje på er <3



Ovido - Quiz & Flashcards