Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Nej fy fan .

Av Paula Nilsson - 1 februari 2012 15:16



Igår var det full rulle hela dagen ! Sandra och Viktor kom på ett spontanbesök. Sånt uppskattar jag - när någon har vägarna förbi och ringer och säger att de kommer inom :)


Sen kom Jocke och Emelie hit på kaffe. De har aldrig varit här, så det var kul :) Stackars Jocke med hans öga bara. Kommer ihåg när Pappa fick svetsflisor i ögonen - och det var inte kul alls för honom. Hoppas de får bukt på det :)


Blev en liten stund webcam med Josefine också. Hon har smalnat av REJÄLT redan ! Inte konstigt alls med tanke på hur mycket de tränar :) Och lillfisen försöker mest sparka bort datorn :P ååååååh vad jag saknar henne .


Kvällen avslutades med middag hemma hos mina föräldrar. Mycket mysigt och trevligt. Lillfisen var dock lite gnällig, tänderna gör ont emellanåt. Vi tipsade lite inför deras renoveringar :)


Och innan vi skulle lägga oss igår så cyklade jag 30 minuter. Ökade motståndet var 5:e minut. Detta är rekord för mig ! Blev sjukt stolt över mig själv. Kunde knappt röra mig efteråt. Plus att jag gjorde 10 situps - det var dagens utmaning av Steffi :)



Igår tog vi våra sista snus. Och hela dagen idag har varit ett rent och skärt helvete. Vi har bråkat, vi har skakat, vi har mått illa, vi har varit yra, vi har haft ett helt sjukt tomrum i kroppen . Jag har gråtit som en gris. Jag har svettats. Jag har bara velat fylla tomrummet efter snusen med mat.

Vi beslutade båda två att vi får vänta med att sluta snusa. Vi kan inte kombinera bantningen och sluta snusa. Det går inte. Och vi vill hellre gå ner i vikt, båda två.

Och LYCKAN och lättnaden som sjöng igenom kroppen när jag fick in 2 general white under läppen, går inte att beskriva. Båda två slappnade av direkt.


Har haft massa bus med lillfisen idag. Vi har gjort fruktpuréer och yoggisar. Alexander satt och mumsade i sig rån med leverpastej under tiden. Man måste distrahera honom, han är livrädd för mixern :P

Han mumsade även i sig skalade clementinbitar. Han tuggar så fint nu när bissingen har spruckit igenom och nummer 2 är på gång.


Ikväll blir det lövbiff till middag och 30 minuter på motionscykeln :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards