Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Vikt .

Av Paula Nilsson - 6 februari 2012 23:04



Min älskling gav mig sovmorgon imorse - trodde han :) haha. Jag vaknade rätt snabbt av deras tasslande i köket. Hörde hur Anders började diska och sa till Alexander: "nu ska vi överraska Mamma med att allting är diskat när hon vaknar". Låg bara och log :)


Sen var vi ute och gick en stund med Alexander i pulkan :) Han sitter som en kung på sin tron i den! Han ser så högfärdig och mallig ut i den <3 Vi gungade lite på lekplatsen och njöt av vädret :)


När vi kom in så började vi RÖJA ! Anders tog på sig att ta köket och jag tog badrummet. VARJE vrå blev städad. Och det är så skönt när man är klar :) Älskar att ha städat hemma.


Vi drack kaffe uppe hos Yasse och Johan ikväll. Mogen skulle få sina naglar byggda. Jättekul att träffa henne också <3 Gammal vänskap rostar aldrig.

Gjorde en konstig upptäckt när lillfisen fick sitt nattmål. I botten flöt där svarta klumpar ! Som tur var fick han ingenting av det i sig. Men när Anders slog ut det så var det mjuka klumpar i det. Och det är ju ersättning !! Blev riktigt orolig. Alexander kräkte upp det lilla han fick i sig, som tur är. Flaskan var precis nykokad och diskad. Men vi insåg snabbt vad det var. Grötpulvret hade råkat läcka in till ersättningspulvret, då vi har en sån doseringsburk. Så det var inte hela världen ändå :)


Vägde mig imorse också. Visade på 2,2 kg ner denna veckan ! Så glad jag blev :)

Jag började på 102,6 kg och idag visade vågen 98,2 kg. Så 4,4 kg har det blivit på 2 veckor :)

Både jag själv och Anders har märkt att magen har dragit upp sig rätt mycket nu. Efter graviditeten hade jag en fruktansvärd hängmage, den hängde som en flärp långt ner. Jag gick ju ner 30 kg VÄLDIGT snabbt, och resultatet var inte kul på magen. Men nu gick jag upp 10 kg över julen, och går ner långsamt igen. Och då verkar magen hinna med tillbaka !

Det är en enorm lättnad för mig, för hela min flärp-situation har varit fruktansvärd för psyket. Jag lider/har lidit mycket av det. Jag vill bara kräka om jag ser det i spegeln.

MEN nu finns det hopp. Antagligen kommer jag få operera bort det sista, men det kan jag inte göra förrän efter jag har fått barn vad jag ska. Och då får jag en remiss, har jag redan fått till mig.

Jag får väl överbevisa BVC och få bort magen helt själv :)


För er som undrar hur jag gör för att gå ner i vikt. Jag motionscyklar alla vardagar, 30 min varje kväll. Jag började första gången med 7 minuter och har därefter successivt ökat tiden och motståndet. Det går snabbare än man tror att komma igång! För den där första gången man ska träna, så känns det meningslöst och fruktansvärt.

Sen äter jag bara en portion per måltid. Vilket var ett problem innan!

Jag äter ingenting efter 20.00 på kvällen. Och det är SVÅRT.

Vi äter inte godis, kakor och onyttigheter mitt i veckan. Ingen läsk heller.

På fredag eller lördag har vi lite godis på kvällen :)

Vi har också kommit igång att vara ute och gå mycket mer. Vi försöker öka det lite mer för varje dag. Istället för att gå stenhårt ut direkt och sen tröttna snabbt.


Det är väldigt jobbigt att gå ner i vikt. Även om min kropp mår väldigt bra av det och psyket också så är det en kamp. Man vill gå ner ALLTING snabbt, man vill helst vakna smal :)

Självförtroendet är inget vidare och det tar tid att bygga upp.

Och det hjälper verkligen inte när folk ska påpeka att man är större nu än förr. Det finns ingen anledning att berätta för en person att denne är stor, tjock, mullig eller att man gått upp i vikt. Man VET det själv. Det äter upp en inifrån redan.


Jag har börjat ta hand om mig på roliga sätt också. För om man har låtit sin kropp förfalla viktmässigt så bryr man sig inte så mycket om det andra heller.

Jag har börjat fixa till håret varje dag. Jag sminkar mig igen, nästan varje dag. Jag klär mig så jag känner mig fin varje dag.

Jag brydde mig inte så mycket om detta ett tag. MEN det gör väldigt mycket för självförtroendet att ta hand om sig på alla vis.


Det ska ta tid. Men sinom tid ska jag känna mig smal :) Jag ska åka till stranden, jag ska sola, jag ska kunna shoppa kläder !


Min första målvikt: 90 kg :)

Min andra målvikt: 85 kg.

Min tredje målvikt: 82 kg.

Min fjärde målvikt: 79 kg.

Min femte målvikt: 75 kg.

Min sjätte målvikt: 72 kg.

Min sjunde målvikt: 69 kg.

Min åttonde målvikt: 65 kg.


Min drömvikt: 63 kg <3


Jag ska bocka av dessa, under lång tid ! Ni får följa mig med jämna mellanrum :)

För varje målvikt ska jag köpa ett nytt klädesplagg.


Peppa mig gärna !

 
 
Hanna

Hanna

6 februari 2012 23:44

Du är så duktig gumman!!! <3
Stolt över dig! :)

Kramar

http://www.hanniie1.blogspot.com

Paula Nilsson

7 februari 2012 23:23

Tack så mycket

 
Ingen bild

Crolas

7 februari 2012 07:10

WOW GRATTIS TILL ATT VARA UNDER 100! Bara det måste kännas superskönt! Grattiiiiiisss! Lycka till nu bara var stark massa styrka till er!
kram

Paula Nilsson

7 februari 2012 23:24

Ja det är verkligen skönt !
Att inte ligga på 3 siffrigt längre :)
TACK !

 
Ingen bild

Madde.P

7 februari 2012 11:03

Hej

Tycker du är jätteduktig. Jag vet precis hur svårt det är. Så kul att läsa för jag kände igen det så väl allt i från folks kommentarer till hur man skiter i allt annat som att klä upp sig m.m Det känns ju liksom inte kul när kläderna inte sitter bra. Men nu tusan ska jag också ta ett ryck. Jag ska också bli smal igen. Så fort vädret blir bättre kan vi väl ut och gå tillsammans ngn dag och sen kan vi ju gå och träna zumba:) Du måste testa. Tror du kommer gilla det. I vilket fall som helst så vet jag att vi kommer fixa det. Vi kommer nå vår drömvikt. Om än att det kommer ta lite tid. Men det får det göra. Kram Madde (siris mamma)

Paula Nilsson

7 februari 2012 23:25

Vad kul att någon mer än jag känner så !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards