Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

På glid .

Av Paula Nilsson - 9 februari 2012 21:12



Åh fy fan vilken natt... Alexander vaknade och gallskrek så sjukt många gånger. Vi turades om, men fy fan vad trötta och slitna vi var imorse.

Lillfisen har varit sååå snorig och febrig idag. Visst är det fantastiskt hur mycket snor det får plats i en sån liten liten näsa?


Med stormen här ute, fick jag köra och storhandla själv. Vågade inte ha Alexander i bilen i detta snöyret. Vilket var en jäkla tur. Jag gled omkring som Bambi på hal is. Lyckades faktiskt hålla mig på vägen, och det blev lättare ju närmre Ystad jag kom.

Men något som kan reta GALLFEBER på mig är när bilen bakom en ligger ända in i bakluckan. Man har god lust att tvärbromsa och fråga om de vill ta en kopp kaffe i mitt bagageutrymme. De har ju inget som helst utrymme om jag skulle tvärnita.


Jag gick verkligen i min egen lilla värld på Willys. För en gång skull sket jag fullständigt i hur jag såg ut när jag körde iväg. Leggings, jeanskjorta, raggsockar, kängor - och håret uppsatt med en mössa utanpå. Haha ! Jag vandrade runt där och plockade lite :)


Och vi är ju riktiga Svenssons, för vi köper storpack och sen paketerar i fryspåsar här hemma :)


Sen fick jag ett ryck. Jag bakade som satan ! Gjorde drömrulltårta och kladdkakemuffins. Bjöd på svärfar när han kom på kaffe ikväll :) Tur han älskar kakor, så slapp man själv trycka i sig det. Smakade bara lite - vilket var ett STORT steg för mig !

Och Alexander provade att äta vår mat ikväll. Mixade ihop makaroner, prinskorv och haricoverts. 5 skedar gick - sen var det inte kul längre :) Sen blev det gröt igen ! <3


Farfar Roger underhöll Alexander och nattade honom :)


Och nu har han vaknat ett par gånger med gallskrik. Han är så besvärad av sin snuva, och det spelar ingen roll hur mycket man torkar och suger ut. Det rinner och rinner.

Det värker i mamma-hjärtat när han är sjuk. Han är helt utslagen av febern.

Så nu har han fått alvedon, näsdroppar och så sover han på Pappas bröst <3


Vi lär nog få en natt med mycket spring. Och vi är ju så bortskämda med att han sover hela och lååånga nätter. Han gnäller inte ofta och ja - vi har det för jävla bra i vanliga fall.

Så för oss är ju detta är en jätteomställning.

Och alla ni Mammor som har bebisar och barn som vaknar varje natt, och ändå orkar med allting - KLAPPA ER PÅ AXELN .

Ni är fanemaj starka människor <3


Nu blir det ett sjuhelvetes cykelpass :)

 
 
Marie

Marie

9 februari 2012 22:06

Jaherregud, nu mins jag hur det var. Oliver åt på natten tills han var 1,5 år! Undras tro om man hade gått med på det om man fått barn idag. Antagligen... Var så förbannat trött så det enklaste var att göra en flaska välling så fick man ju sova igen. Minns att det tog 45 sek för mig att kissa på natten-det var så länge vällingen var i micron... ;-) Man kan inte annat än att le när man tänker tillbaka på den tiden.

http://www.marieskapar.blogspot.com

Paula Nilsson

11 februari 2012 23:31

Jag är glad att han inte äter på natten :)
Men jag vet vad du menar, man vet exakt vad man hinner innan micron plingar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards