Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Viktresultat .

Av Paula Nilsson - 13 februari 2012 22:16



Börjar som vanligt med att berätta om vår dag :)

Jag och Alexander gick upp och åt varsin tallrik gröt. Lillfisen tyckte ju om sin gröt - jag hade kunnat kräka över min. USCH ! Jag gjorde en riktigt najs frukost till Anders. Två knäckemackor med saltrulle, keso och tomat och paprik. Till det fick han två kokta ägg, en clementin och ett stort glas juice. Han blev ÖVERlycklig. Och jag bevisade att man kan äta goda saker till frukost, som är nyttigare än rostade mackor :) 1-0 till mig , haha ! <3


Sen gick jag och Alexander ut på en liten pulkapromenix. Så att Anders fick lite ro och ringa på jobb. Jag passade på att ställa lite frågor till dagiset här, som vi vill ha Alexander på :) Så vi ska ringa och boka in en dag så de kan visa oss runt !


Vi körde till min kära Mamma och tog en kopp kaffe. Hon passade Alexander medan vi körde till Ystad.


In till stan och fick en massa saker gjorda. Fick äntligen min favoritfilm som barn. Jag har letat efter denna på DVD i många år, Lilla sjöjungfrun :) Ett loppisfynd ! Och vi hämtade trappgrindarna som jag också hittade på Ystadloppis. Allting jag hittar där är i så jäkla fint skick!

Sen bokade vi synundersökning till mig. Köpte en ny body, nya kalasbyxor och dregglisar till lillfisen.

Köpte ny tröja och kalsonger till min älskling - ett under när man hittar något han tycker om :)

Och sååå har vi letat och letat efter present till Mattias, och jadå - det hittade vi !

Blev nya dricksglas på ÖB också OCH en saftbringare.

Vi har haft en underbart mysig shoppingdag tillsammans. Vi har bara njutit av varandra <3


Hem och hämtade vår lilla älskling hos Mamma och Pappa. De hade åkt pulka och myst hela eftermiddagen ! Så underbart när de njuter <3


Blev direkt till Månslunda, eller ja inte direkt. Anders fick göra ett stopp - HAHAHAHAHA !

Middag hos Sandra och Viktor. Och lilla Alexander älskade Sandras hemmagjorda potatismos, så nu ska Sandra laga mat till oss alltid bestämde jag <3

Jättemysig kväll. Jag längtar såååå mycket till deras lille underverk tittar ut !


Nu laddar jag inför ett cykelpass. GÖTT !

Efter veckan som gått hade jag gått ner 0,5 kg. Inte så mycket MEN det är minus :) Jag mår mycket bättre och det känns på vissa kläder.

Så idag stod vågen på 97,9 kg.

Även Anders hade gått ner 1,3 kg :)


Imorgon bjuds det på synundersökning och kanske lite städning :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards