Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Plask Plask .

Av Paula Nilsson - 14 februari 2012 20:50



Vi fick rejäl sovmorgon idag, lillfisen han sov till klockan 9 :) Skönt ! Hade ju kunnat ligga kvar nån timme till, haha.


Jag körde till Ystad direkt för synundersökningen. Och den var nästan lika chockartad som sist. Jag ser ju fruktansvärt dåligt med de glasögonen jag har nu. Skrämmande faktiskt. Mitt högeröga är sämst och där ser jag typ NADA. Jag har lite dubbelseende också.

Och varje gång man får jämföra i slutet. Utan glasögon. Med nuvarande glasögon. Hur jag kommer se i mina nya glasögon. Då slår det upp för en - AHAA ! Är det såhär världen ska se ut? :)

Jag valde ut två par glasögon, sjukt fräsiga. Jag tog inte ens hem låneglasögon. Jag tänkte att jag ska inte fråga andra vad de tycker, jag ska ta de som JAG tycker är finast :)

Så 2 par glasögon med diverse tillbehör för att man nästan är blind, så blev man 2800 :- fattigare :P


Hem och plockade lite med min älskling. Han körde till Tomelilla och skulle ordna frimärke. Jag och Alexander spikade upp en spegel och renbäddade lillfisens nerkissade säng. Spegeln blev skitbra i hallen ! Jag satte upp en liten hylla under den också - PERFEKT !


Anders kom hem och hade med sig en jääääättefin bukett till mig ! Och en flaska vin :) Jag blev helt tårögd <3 Vi hade ju bestämt att inte göra något speciellt av denna dagen :P

Han kockade idag. Så det blev chili/gräslöksmarinerad fläskfilé, som han grillade. Till det blev ugnsbakade potatishalvor och creme fraichesås.

Det var så jäkla gott ! Det var länge sen jag åt upp allting på tallriken :P

Lillfisen fick kladda riktigt mycket. Han fick ha tallriken på sin bricka, med sked och allt. Om han fick i sig 2 skedar gröt på en halvtimme, var det nog allt. För resten låg på brickan, på honom, på golvet och lite på oss :)


Så ikväll blev det ett långt bad för vår lilla bubbefis ! Jag hittade en badring, som vi fick av Anders kompis Sandra. Vi fick den precis när han hade tittat ut :) Och jag provade att sätta han i den och det var ju helt perfekt ! Han fick hela badkaret för sig själv, kunde leka med sina leksaker hur mycket som helst och plaskade som tusan. Jag bara precis höll i ringen :) Han satt i den, han simmade magsim i den och kunde ligga i den !


Nu är han nattad och vi bara precis njuter av varandra. Anders satte upp den ena trappgrinden i reklampausen också ! :P


Anders Olsson, fy fan vad jag älskar dig ! Du är mitt allt. Det vi har, är det inte många som har. Vi är fortfarande förälskade. Du är så jävla underbar och vacker. Jag vill dela varje minut av mitt liv med dig <3 Vår familj, är den finaste som finns.

Jag får fortfarande fjärilar i magen av att se dig. Jag hör fyrverkerier när vi kysser varandra. Jag saknar dig varje gång du är borta.

Du gör varje dag till guld för mig. Du är en underbar Pappa, den bästa ! Alexander är så lik dig och han ler med hela ansiktet bara han hör din röst.

Alltid vi älskling <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards