Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Soptunna .

Av Paula Nilsson - 16 februari 2012 22:36



Det har varit fullt ös idag kan man säga :) I förmiddags åkte jag och lillfisen till Öppet hus här i Onslunda. Träffade Paulina och Neo bland annat. ÄLSKAR den ungen, han är så charmig !

Kul att träffa de andra också <3


Sen hem och så kom Sandra hit. Otroligt att hon orkar, tror ju hon är nåååååågot rastlös just nu. Men alltid trevligt när hon eller de kommer. Tänk att vilken dag som helst kommer den lilla bebisen titta ut ? <3

Och vi fick många skratt idag. Anders humor är ju inte nådig, och så Sandra skratt på det - kan inte bli annat än asgarv för mig heller :)


Anders körde iväg och hjälpte Andy, så jag bakade bröd här hemma. Låter väl väldigt hemma-fruaktigt? Hehe, färdig mix man bara blandar i vatten :) Helt perfekt ! Och kokade kycklingsoppa. Lade undan innan jag saltade, till lillfisen. Jag försöker göra det varje kvällsmat för att han ska vänja sig. Men oftast så spottar han ut den hemmlagade maten. MEN inte idag ! Jag mixade lite lätt och sen smaskade vi i oss kycklingsoppa. FÖRSTA hela hemmalagade portionen. 1-0 till Mammsen ! Blev överlycklig. Han smaskade i sig som tusan.

Och ja, jag håller med Alexander. Soppan blev riktigt JÄKLA god. Och light-version för oss. Fick ju tillsätta fett i Alexanders mat.


Sen kom allihopa på en gång. Anders, Roger och Micke :) Hade precis hunnit få på min lilla nakenfis sin pyjamas. Så lycklig man kan vara av att ligga naken och spralla :)

Blev kaffe och såklart så fick Alexander massor av Farfar-bus och mys. De ligger på golvet tillsammans, de sitter tillsammans, de går runt runt runt tillsammans :)

Micke passade också på att mysa mellan varven.


Alexander var förvånansvärt lättnattad ikväll. Somnade till och med i sin säng, på typ 5 minuter :) Trots sin hemska hosta ! Hoppas den blir bättre tills imorgon.


Nu är det Walk the Line, en av de bästa filmerna som finns. ÄLSKAR Johnny Cash.


Motionscykeln kallar också innan nanne-dags :)


Anders sa idag när soptunnan skulle tas ner, FAN nu saknar man Josse :) Jag kunde inte låta bli att skratta. För jag kan höra dessa två varannan torsdag, när Josefine fick klättra upp och hoppa i tunnan för att allt skulle få plats.

Vi saknar dig gumman och så stolta över dig ! <3


Imorgon kommer Tim och Lukas hit - JIPPPIIIIIEEE ! <3 Mina bebisar !

 
 
Hanna

Hanna

17 februari 2012 19:18

Va kul att han åt av maten idag :) Kan ju ta ett tag att vänja sig för det är ju ändå skillnad på burk och hemmalagat :)

Kramar

http://www.hanniie1.blogspot.com

Paula Nilsson

19 februari 2012 23:05

Det är väldigt stor skillnad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards