Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Helt slut ,

Av Paula Nilsson - 19 februari 2012 23:06



Oj oj vilken helg vi har haft :)


Igår var jag på plats hos Yasse och Johan vid nio på morgonen. Började skala 5 kg potatis och sen fortsatte vi med tårtorna. Som blev två Blixten-tårtor. Blev väldigt bra för att vara första gången :)


Sen bakade jag och Anders tårtor. Och herregud vilket jobb ! Man skulle göra en botten, som man sen skulle dela på 3, så den blev i 3 lager. Vi följde receptet och tiden noga, men när vi tog ut den var det bara smet i mitten. 2 timmars jobb åt helvete ! Då ville vi bara ge upp.

Men vi började om och gjorde en botten i taget. Det är SEX bottnar, en halvtimme styck. Eftersom vi bara en form. Hacka ca 3,5 kg choklad för hand, är nog det tråkigaste jag gjort.

Men när det började likna något, blev det roligt :)

01.30 inatt var vi färdiga och då var vi helt slut bägge två.


Lilla Alexander har varit helt underbar att natta denna veckan. Trots sin hemska hosta har han somnat i sin egen säng senast 20.00 varje kväll.

Han kom även upp med gumpen ordentligt igår, när han spralla på golvet. Han har mest sett ut som en flygande säl när han har försökt krypa innan. Och emellanåt fått i backen ordentligt, men då mest hasat sig. Annars har han rullat sig fram där han ska.

Men igår så satte han i armarna och kom upp på knä :) Jag blev så förvånad ! Han har inte alls gjort det innan.

Och igår så fick jag vara med om något som fick även MIG att klökas. Jag är absolut inte känslig. Jag har haft skit på många ställen (med tanke på mitt jobb). Men igår när jag tog av kalasbyxorna på lillfisen, så stänkte där upp bajs i ansiktet på mig. Och det satt kvar ! Fick kalla på Anders, som då började ulka i dörröppningen.

Fick bita ihopa och inte stirra upp mig. Stackars lilla Alexander som låg där och var hur nöjd och nybajsad som helst :)


Idag har vi firat Mattias. Hela familjen och mestadels av släkten var på plats. De hade kalaset ute i Tolånga skola. Jättetrevligt att träffa alla och snacka med alla ! Sjukt god mat. De bjöd på köttgryta och ris - NAM NAM ! Och sen hade vi gjort tårtorna, som vi fick mycket beröm för. Och ja, det var goda som FAN.

Alexander har kommit in i den åldern att han blir lite blyg för nya människor eller människor han inte känner igen. Det är inte alltid, men ofta :) Men det gick bra idag !

Han var dock helt slut när vi kom hem. Han sprallade på lekmattan och njöt av lugnet :)

Sen slockna han.


Soffan har varit väldigt skön ikväll kan jag säga :) Vi har kollat premiären på Big Brother. Och jösses vilka människor det finns ! Favoriten för oss än så länge är ju lätt Tenny :) Den där Hanna verkade ju totalt hjärndöd. OCH jag kommer aldrig nånsin i min värld begripa varför man vill föda barn i Big Brother-huset. Ska hon sitta där med sin bebis i deras fester och upptåg? Eller ska hela säsongen handla om att ta hänsyn till en nyfödd bebis? För det måste man. En nyfödd bebis behöver lugn och ro. Och det får man väl inte där ?

Men ska bli sjukt kul att följa denna säsongen också.


Imorgon är det vägning. Har faktiskt inte funderat så mycket på hur mycket den ska visa, inte så mycket som jag tänkt innan. För denna veckan har jag fått på mig TVÅ plagg jag inte kunnat använda sen innan jag var gravid. En svart vinterkappa - sjukt fin. Och en skjorta, som jag tycker är jättefin och alltid velat använda. För första gången idag, kunde jag det :) Har inte ens kunnat knäppa den innan !

Så denna veckan får vågen visa vad den vill. För jag kom i dessa plaggen, jag klarade 40 minuter på motionscykeln och jag har ätit regelbundet 4 dagar denna veckan. Och med regelbundet menar jag frukost, lunch och middag. Det har jag ALDRIG gjort innan !


God natt gott folk :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards