Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

BVC .

Av Paula Nilsson - 21 februari 2012 21:58



I förmiddags for vi iväg på 8 månaderskontroll på BVC. Vilket gick jättebra! Han är lång liten fisunge :) 75,5 cm lång, vilket innebär att han vuxit 5 cm på 2 månader. Väger 9560 gram, en ökning på 1,1 kg. Han utvecklas precis som han ska, hon testade lite allt möjligt! Och hans hörsel är bra :)

Vi frågade om varför han inte kryper. Eftersom många runt om oss frågar en miljon gånger om varför han inte gör det. Och hon förklarade att det är väldigt invidiuellt och att inte alla barn kryper. Så länge man tar sig fram, räknas det. Där inräknas att hasa sig, åla, hoppa på gumpen, krypa osv. Jag har inte varit orolig, ville mest höra vad de säger om det :) Och Alexander hasar sig och rullar dit han ska, än så länge :) Och han börjar ställa sig på alla fyra.


Sen blev det en kvick inhandling och sen hem. Hade ju en liten Sandra som ville leka här hemma :) Lider med henne nu, de sista dagarna av graviditeten. De är långa och man vill bara att det ska vara över. Och jag hoppas verkligen att hon slipper gå mycket längre !

Men jag lockade med henne på en liten promenix med mig och lillfisen :)

Jag tycker verkligen om att pyssla om Sandra och lyssna på hennes tankar och funderingar.


Även Jonas kom på besök och drack kaffe i eftermiddags, sjukt längesen ! Han och Anders satt och babblade i köket :)


Sen kom Micke på en snabb middag. Anders gjorde pasta och köttfärsgratäng :)


Och sen körde vi till mina föräldrar och drack lite kvällskaffe. Umgicks och snacka skit. Älskar att sitta där, när de eldar i spisen och bara njuta!


Alexander somnade som en gris i bilen på vägen hem :) Och fortsatte att sova när vi lade honom i sängen! Annars brukar han vakna när man klär av honom.

Så nu blir det 40 minuter på motionscykeln, en lång dusch och sen ska jag jävlar i det sova.


Idag har vi verkligen varit sociala på alla håll och kanter. Älskar det :)

Imorgon blir det eventuellt en promenad med Sandra, annars bara ta det väldigt lugnt. Ska nog försöka göra en bunke fruktmoser till Alexander också !



 
 
Ingen bild

jeanette

22 februari 2012 12:52

vill bara säga att du skriver väldigt bra o intressant. jag fastnade för din blogg ska du veta.. jag har 3 barn o snart 6 barnbarn min dotter var 16 när hon fick första hinner bli 4 barns mor innan 25... Ett råd bry dig inte om andra vad dom säger med krypning tal blöj fri o allt vad det kan vara låt eran goa kille ta allt i sin takt då kommer det bli fin fint o det vet jag av erfarenhet..tycker du verkar vara en underbar mamma så var stolt inte ofta jag säger det.. jag tror ni har ett förhållande som håller för livet,det skulle jag också vilja ha men få förunnat...va rädda om varandra o jag hoppas jag får följa din blogg för den ger mig verkligen tro på mänskligheten...önskar er allt gott o va rädda om varandra samt fortsätt skriva för det är du grym på kram jeanette

Paula Nilsson

24 februari 2012 23:36

Oj ! Tack så hemskt mycket för de fina orden :) Blev riktigt varm i hjärtat av att läsa detta !
Klart du ska följa min blogg, alltid roligt med hängivna läsare :)
Återigen, Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards