Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Välkommen till jorden !

Av Paula Nilsson - 24 februari 2012 23:37



Måste inleda detta blogginlägg med att säga: Wiljam Persson, Välkommen till jordelivet :)

Jag har inte bloggat på några dagar, för jag hade så gärna velat skriva ut att han var på väg och hur glad jag är för deras skull.

Nu när man har följt Sandra, hela graviditeten, är man så inne i det.

Jag har många gånger under deras graviditet tänkt tillbaka på min egen. Hur jag ville ha det och vad jag ville att alla andra skulle göra till mig. Och även vad folk absolut inte skulle säga.

Utifrån det har jag försökt så gott jag har kunnat att stötta och finnas till för både Sandra och Viktor.

Och igår föddes deras lilla gosse. Vi satt i soffan och tårarna rann när vi fick en bild på honom! Vi visste precis vilka ögonblick de har fått uppleva.

För visst är det väl så? Att när man blir förälder är man ensam i hela världen om det. De där första timmarna, då är man den enda i hela världen som förstår vilket mirakel det är ! Det spelar ingen roll vad alla andra säger, för man är den enda som vet hur fantastiskt det är.

Sandra gjorde ett sjuhelvetes jobb, med sin underbara Viktor vid sin sida!

Och denna lilla gosse, han är så söt och så liten. Man glömmer snabbt hur små de är när de är alldeles nya.

Så Grattis till Familjen Persson till ert lilla underverk. Ni kommer bli fantastiska föräldrar. Ni är underbara och ni förtjänar all lycka <3


Annars har dagarna varit rätt lugna :)


Idag har jag och Alexander haft en busdag. Han fick en JÄTTE-filt av sin Farmor, och den är verkligen helt perfekt att ha på golvet. Och på den kravlar lillfisen sig både hit och dit. Han rullade/hasade/kravlade sig fram till leksakslådan. Välte den och drog ALLT innehåll. Han blev helt till sig och var överlycklig där han låg i en hög av gosedjur och leksaker. Han gav mig en sån blick, då ögonen säger: Mamma, jag är helt oskyldig till detta! Jag bara skrattade :)

Vi var ute och gick i vårvädret. Vilket var helt underbart! Alexander sitter som en kung i sin vagn. Tittar runt, sådär lite snorkigt ;)

Pratade lite med Sandra också, har väntat sååå på hennes eller Viktors samtal. Och hon har en helt annan ton i rösten. En såndär Mamma-ton <3


Vi for iväg till Andy ikväll och blev bjudna på middag. Det bjöds på grillad kyckling, ugnsrostade rotfrukter och tzatziki :) Nam nam !

Lillfisen sprallade rundor på golvet, när inte Andy mös till tusen med honom. Så roligt med vänner som gärna VILL leka, mysa och bara vara med Alexander. Man blir så glad av det :)

MEN med förkylning, hosta och lite småfeber var Alexander svårnattad. Så vi fick köra hem. För första gången faktiskt ! Man kände sig som en riktig småbarnförälder :) Det är vi ju, men aldrig känt det så innan.

Jag fick njuta av ett glas kallt Black tower. Och DET var längesen <3


Imorgon blir det kalas för min Farbror, som fyllde år förra helgen :)


Har ju helt glömt att berätta om min totala AHAAA-upplevelse. Jag har fått mina nya glasögon!! Två par till och med. Och din heliga jäkel, vad jag såg dåligt i mina gamla glasögon. Skrämmande dåligt. Nu har min huvudvärk försvunnit totalt och jag känner mig mycket piggare. Det är inte klokt vad synen påverkar hela hälsan!

Och snygga är dem, är riktigt stolt.


Provade en tröja till idag, som har suttit fläsk-tajt på innan. Med fläsk-tajt menar jag: Den går på, med utan några som helst marginaler. Man ser ALLA skavanker. Den når knappt nedom magen. Stramar i överarmarna och kärlekshandtagen bara SKRIKER: titta på oss !

Men idag, satt den inte så. Den satt precis som den skulle. Lite smålöst och bra. Det är så jäkla kul nu när man verkligen känner resultaten.


Ska man börja våga lägga upp en och annan bild i sin blogg? Nu har ju trots allt idioten slutat ringa och skicka sms. Inga nya FB-sidor eller nånting.


Ha en fortsatt bra natt allihopa :) Ska snart väcka min älskling så han kan vara chaffis till mina föräldrar !


Kommentera gärna, får vissa väldigt värmande kommentarer ibland ! Och det är då man känner att man vill fortsätta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards