Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

En härlig dag .

Av Paula Nilsson - 28 februari 2012 23:47



Vi satt länge och pratade igår, jag och min älskling. Vi har liksom kommit in i en svacka med sömnen. Och vi har försökt turats om med sovmorgon. Men vi har lyckats bli ovänner över detta, mer än en gång.

Så igår bestämde vi att gå tillbaka till det gamla schemat igen. Det är helt perfekt enligt mig! Och det funkar riktigt bra.

Alla vardagar stiger alla 3 upp tillsammans. På lördag och söndag får vi varsin sovmorgon :) Det är en underbar rutin och vi trivs riktigt bra med det.


Så imorse gick vi upp alla tre. Vi åt gemensam frukost och för första gången i mitt liv tyckte jag att det var mysigt och underbart! Jag har hatat att äta frukost med andra innan. Men vi satt och mös och planerade dagen :)


Sen blev det att varva ner efter morgonbuset. Så vi satte igång Skönheten och Odjuret :) Lillfisen somnade hos mig till den <3 Han är inte så intresserad av TV:n ändå.


Vi busade på lekmattan och sen lagade vi lunch. Efter en kladdig middag tillsammans så begav vi oss till Bo Olsson hela familjen.

Jag köpte två nya mössor till Alexander. Pälsmössan är på tok för varm nu ! Han är alldeles genomsvettig varje gång man tar den av honom.

Anders hittade ÄNTLIGEN nya jeans också ! Han är såååå kräsen och har inget tålamod alls till att shoppa kläder. Men jag har min taktik för att locka honom :)

Vi köpte en ny leksak till lillfisen också idag. En stående larv med sjungande rimbok, från Fisher Price. Och den var väääldigt omtyckt av vår lilla busunge :)


Och vi köpte Easy-Upblöjor till Alexander idag. Han fick på sig en direkt när vi kom hem, och de var nog lite lättare att spralla runt i :)


Anders Mamma kom hitom på en kopp kaffe, då hon ändå var i Tomelilla. Hon lekte och mös med Alexander :) Hon fick bevittna hur snabbt lillfisen rullar sig fram !


Och ikväll blev det en superb middag. Hemmagjord potatismos med chili/vitlöksbiffar och brunsås - light version. Och GUD vad gott det blev ! Alexander fick inte biffarna men det andra smaskade han i sig med råge :) Han äter nästan ALL hemmalagad mat numera, och det är en lättnad. Försöker komma ifrån burkarna så mycket som möjligt. Och vällingen funkade även ikväll :)


Och klockan 20.00 sov Alexander som en gris i sin säng.


En helt perfekt dag ! Vi har myst riktigt mycket <3


Just nu saknar jag min syster otroligt mycket. Jag vill ha hem henne nu.. Räknar dagarna tills hon kommer, vilket är snart !


Nej efter ett mördarpass på cykeln är jag helt slut och vill mest sova :) GOD NATT <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards