Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

I ett .

Av Paula Nilsson - 8 oktober 2012 22:08



Just nu är det fullt ös.


Och något jag funderat på sedan min bästa vän blivit så OERHÖRT kränkt flera gånger.


ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN är det okej att säga till någon att denne är tjock eller har gått upp i vikt, eller till och med fråga om denne är GRAVID ?!


Vad fasiken har det tagit åt folk? Använd vettet.. Vad ger någon rätten att påpeka en annan människas utseende? Vad ger en person rätten att klanka ner på någon på det viset?


Jag blir så förbannad. Likadant gäller om personen är jättesmal, jättetjock, har en stor näsa eller fult hår. Man SÄGER INTE det. Vad man än tycker så kan man ta mig fan hålla det för sig själv.


Jag ska säga en sak. Att personen jag skriver om, är absolut inte tjock. Hon ser frisk och välmående ut. Till skillnad från förr. Då såg hon ut som ett vandrande skelett. Hur grannt är det?


Tänk på det gott folk, att varje kritik ni ger angående någons utseende - SÄTTER SIG. Man kommer granska sig själv totalt för att sen få ångest.

Gör inte det.

Håll det för er själva.

Eller åtminstone ta en titt på er själva i spegeln först.


Så. Var tvungen att få det ur mig...

 
 
Ingen bild

jeanette

23 oktober 2012 08:33

Hej. känner att jag måste kommentera samt hålla med dig i detta inlägg.Det är aldrig ok att kommentera någons utseende,jag känner så väl igen detta.När jag var stor fick jag kommentarer om det,när jag sen hade gjort gastric bypass o gått ner för mycket i vikt så fick jag kommentarer om det.Jag blev så trött o ledsen på dom som ansåg att det var helt ok att ha åsikter om mitt utseende,jag har sagt ifrån till dessa personer o frågat om dom har så tråkigt i sina liv att dom måste försöka leva mitt.dom har blivit ganska tysta då o en har bett om ursäkt...Nu har även jag börjat blogga så skulle du ha lust så får du gärna läsa o kanske kommentera om vad jag kan bli bättre på.Du är nämligen min förebild på hur jag vill att en blogg ska vara.. Önskar er alla en härlig vecka o ta hand om varandra..Jeanette

 
Ingen bild

jeanette

23 oktober 2012 08:35

glömde ju säga min blogg heter jesakali blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards