Alla inlägg under augusti 2013

Av Paula Nilsson - 6 augusti 2013 20:37



Är en riktig tjocksmock nu. Magen är helt enorm och det känns som jag skulle kunna spricka när som helst. Och ändå är det ca 2 månader kvar. Suck ..


Mina fogar är helt sjukt dåliga. De dygnen Anders är iväg och jobbar är ren och skär TORTYR. Jag kämpar mig igenom nätterna, gråter nästan varje gång jag vänder mig i sängen.

Dagarna försöker jag hålla mig sysselsatt, för att inte blir totalt stel. Men det blir svårare och svårare.

Jag har tagit en hel del kvällsdopp på sistone. Och när jag väl är i havet, så är jag riktigt fri. Tyngdlös och fogarna gör inte ont. Jag kan simma omkring och plaska :) MEN vägen ner till vattnet är hemsk.


Alexander har påbörjat sin inskolning på sitt nya dagis :) Det känns riktigt bra och vi är helnöjda.


Alexander är också i en rolig ålder nu. TROTS TROTS TROTS. Han är underbar på alla sätt och vis. Och enligt alla andra en väldigt mild unge :)

Men det hjälper inte när det inte spelar någon som helst roll vad man säger, så svarar han "Nähäää" eller "Joohoo". Och göra tvärtemot hela tiden. Skrika, gråta och sura när man inte får sin vilja igenom - vilket sker MÅNGA gånger om dagen.

"Vill inte Mamma".... "Den är MIIIIIN Mamma" .... "Sandor vill ha bappen Mamma"....

"Sandor vill ha glass"... "Mamma inte ha den"...

Några av de underbara citat vi går igenom varje dag.

"Det är mycket man inte vill Alexander"... "Ni kan samsas om sakerna"... "Du har bara nappen när du sover hjärtat".... "Man får inte glass varje dag".... "Nu har Mamma den, du kan få den sen"...

Många djupa andetag och många gråa hår (känns det som iaf).

Är dock glad att han kan kommunicera så bra och tydligt, för han blir inte lika frustrerad då. Nu kan han säga exakt vad han vill, varför och när. Och man kan samtidigt förklara varför man inte får vissa saker osv. Även om man får förklara det 100000 ggr.


Vår lilla busunge är snart helt blöjfri. Dagtid är inga problem. Och hemma är det bara när han sover. Han vaknar inte av att han kissar än. Provade hela vägen från Borrby, hela affärsrundan, och natterutinerna. Han klarade det!! Blir så stolt.

Vi ska prova på dagis också efter inskolningen :)


Ovido - Quiz & Flashcards