Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Ullared .

Av Paula Nilsson - 1 juli 2012 22:37



Vi gav oss iväg runt 03.30 i lördags morse. Trötta som as var vi ! Men jag och Sandra var nog inte tysta en enda minut under resan upp :) Babbel, babbel, babbel <3

Väl framme i god tid, precis när de öppnade.

Vi shoppade riktigt mycket. Runt 10-11 var Anders och Viktor trötta på det och gick upp i restaurangen och drack lite öl :) Jag och Sandra gick och lallade runt i vår egna lilla värld.

Har nog aldrig sett någon bli så likblek framme vid kassan som Viktor blev, hahaha :)


När vi var färdiga åt vi lite och sen skulle vi bege oss till stugan. Och när vi väl kom fram och såg stugan. FY FAN säger jag bara. Luktade mögel och gammal öl i hela stugan. Smutsiga sängar, inte städat, insekter överallt, kiss på toaringen och allmänt SKABBIGT. Inte bara det, han ville ha 700 kr för en natt för den svinstian. Vi bestämde oss väldigt snabbt för att inte stanna där. Vi fixade en annan stuga i närheten, som dessutom var billigare. Ätrans Turist-ägaren fick en rejäl blåsning av mig och han sa till oss att riva fakturan och bad om ursäkt.

Nu skulle vi bara hitta MÅRDKLEV. hahahahaha. Långt ute i ingenstans :)

Men stugan var fräsch och vi var de enda som hyrde stuga där, lugnt och skönt. Det var en golfklubb som hyrde ut stugor :)

Sandra omorganiserade alla kassar i bilen, hehe. Hon är så söt med sina tvångstankar :) Jag säger bara, ni ska se hennes kundvagnar !

Hela kvällen åt vi gott, drack gott och bara hade skitkul. Vi slappnade av totalt och var oss själva till tusen :) Jag skrattar aldrig så mycket som tillsammans med dessa människor ! Allihopa kan bjuda på sig själv :)

Inga måsten, inga krav. Bara en liten mini-semester som blev JÄKLIGT lyckad !


Imorse vaknade jag nååååååågot bakis. Men det rättade till sig rätt snabbt :) Som tur är ! Annars är jag dålig hela dagen.

En låååång bilfärd hem. Alla ville hem till våra små pågar ju :)


När vi väl kom hem så var här ingen hemma :P Men jag fick världens överraskning! Josse hade städat HELA huset. Jag blev så sjukt glad och lättad. Här är riktigt fint :)

De kom hem efter en stund, då de hade varit på loppis. Allting hade gått skitbra! Båda pågarna hade varit hur snälla som helst och det hade gått över all förväntan. De hade haft jättemysigt igår på Ystads djurpark, de hade varit lättnattade bägge två. Lite kvällskolik från Willjam, men Josefine lyckades lugna det efter en väldigt liten stund :) Dessutom hade Willjam sovit hela natten! Sandra höll på att tappa hakan när Josse berättade det :)

Josse och Dennis var helt fantastiska barnvakter och ALL heder till dem båda <3

TUSEN TACK !


Ikväll blev det köpemat och allmänt lugnt. Alexander åt ärtsoppa och älskade det :) Sen blev det bad för lillfisen och ny pyjamas på :) Mormor och Morfar kom på kaffe !

Varit underbart ikväll med min lilla skitunge :) Han har varit helt underbart busig, gått lite och varit MAMMAS PÅG <3

Vi köpte hans första kalsonger i Ullared och dessa satt perfekt på honom. Skönt att spralla i kalsonger när det är varmt :)


Måste berätta att när jag skulle prova jeans på Ullared fick jag hänga tillbaka nästan alltihop, det var för STORT ! Jag kunde för första gången köpa jeans i L :) Inga X !!! Vilken känsla :)

Jag kunde handla på den vanliga damavdelningen, inte ett enda plagg på avdelningen STOR.

Jag är nere på 84,8 kg nu och det känns så jäkla bra :)


Återigen, Tack för en underbar helg Sandra och Viktor. Ni är helt jävla underbara ! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards