Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Glada ungar :)

Av Paula Nilsson - 5 juli 2012 21:48



Återigen en lååååång natt för oss och Alexander. Exakt samma visa som förra natten. Så lagomt trött och outsövd körde vi Anders till jobbet lite över sex.

Jag slockna som en gris när han sov middag kan jag säga.


Sen kom Sandra hit och så fort Alexander hade vaknat så körde vi till Bullen och Bönan. Åt lunch och bara snacka skit :) Alexander åt pannkakor med sylt - kan ju säga att han tapetserade hela ställer med det :P hahaha !

Sen begav vi oss till Ystad och storhandlade på Willys. Sjukt nog var både Alexander och Willjam hur goa och glada som helst den tiden :P Sandra fick lite panik på hur jag packade mina påsar, MEN hon bet ihop :) Blev riktigt stolt över henne !

Blev kaffe och ännu mer babbel hemma hos oss sen :)


Blev fiskpinnar, potatismos och grönsaker till middag - vilket även lillfisen ÄLSKADE :) Knappt något kladd alls på golvet :O Och ni som har sett hur det brukar se ut under matstolen, förstår vilken chock det var !

Jag bakade en sats kanelbullar, ett nytt recept. De blev så sjuuuuuuuukt goda! Riktigt saftiga och halvkladdiga av all fyllning :)

Torsdags-gänget kom på kaffe ! Alltså Lillan och Roger :) Kanelbullarna kom direkt från ugnen till kaffet och det verkade väldigt uppskattat !

Alexander var på ett sjukt underbart humör. Han var riktigt sprallig, pratglad och skrattig. Han skrattade så han kikna när Farfar busade med honom :)


Men jag hoppas vid högre makter att det är tänderna som spökar på vår lille gosse. Emellanåt skriker han något fruktansvärt, det där ont-skriket. Han är inte förstoppad, han verkar inte ha ont i magen, inte i öronen, inte förkyld. Bara halvfebrig och ONT. Sover sjukt dåligt och verkar orolig mellan varven.


Imorgon ska vi passa lilla Willjam :)

Måste säga att det är riktigt kul att se Alexander glädje när han ser Willjam ! Han flinar med hela ansiktet och vill fram och klappa hela tiden :)


Kärringen i området... USCH vilken människa ! Hon skäller ut alla gäster som kommer och beter sig allmänt illa. De gäster vi har som har ont eller inte kan gå så långt, har vi sagt att de kan parkera sidan om vår carport. Och där står man INTE ivägen, man sliter inte upp gräset - ingenting ! Jag har till och med frågat vaktmästaren om det är okej i dessa fallen och han sa JA. Ändå springer kärringen ut och galer varje gång. Blockerar vägen med sin bil när folk ska köra härifrån.

Hon kommer känna vindsuset länge i öronen när jag har blåst henne. För än så länge, har hon inte sagt ett ord till mig. Och jag möter henne väldigt ofta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards