Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Längesen nu .

Av Paula Nilsson - 19 juli 2012 21:02




Det var längesen jag skrev här inne :P


Men vi har haft fullt upp till höger och vänster. Jag har till exempel börjat jobba lite smått. Har börjat på Stjernemossen på Norrevångshemmet. Tar ca 2-3 pass i veckan nu fram tills Alexander börjar på dagis i september. Jag trivs riktigt bra där och ser fram emot att jobba mer! Vill gärna prova lite olika äldreboende och kanske även personlig assistent. Vill hitta riktigt rätt :)

Josefine och Mamma ställer upp till tusen när jag jobbar och passar lillfisen. Det är ganska bra att "träna" lite inför dagarna på dagis också. Och det har gått bra, vad jag har förstått på Anders så är det mest när det närmar sig kvällen som han blir Mammig.


Alexander växer så det knakar och utvecklingen går med flygande fart framåt. Han går väldigt mycket nu, vissa dagar från rum till rum. Han blir tuffare och tuffare. Han går till och med en del utomhus med skor på :) Han har blivit så stor nu när han går !

Han äter nästan alltid själv, med sked och gaffel. Det kladdas vissa dagar EXTREMT mycket och andra dagar knappt alls. Han äter i princip allt! Han gillar inte barngröten, det är nog det enda. Och kakor. Han gillar inte saker som är för sött - vilket är bra :) Han har i och för sig aldrig fått en massa kakor, godis, saft och så. Han har fått frukt, rån och majskrokar. Därför är han van vid det :) Vatten eller mjölk till maten, annars slänger han flaskan :P

Han försöker hjälpa till med alla bestyr. Ta på skorna, klä på sig, dammsuga :P Han har precis börjat med att försöka snyta sig själv i näsdukarna :) Vilket resulterar i snor lite här och var, MEN han försöker :)

Leksakerna börjar bli roliga nu. Innan har han bara skitit i dem och lekt med allt annat istället. Men nu sitter han och leker med sina saker. Speciellt sitt tåg :) Ibland sitter man med honom och ibland bara gnäller han tills man reser sig och gör något annat. Det är rätt skönt att han vill leka lite själv också !

Han vill inte sitta i sin vagn nån lång stund precis. Han vill gå och hålla en i handen eller att man bär honom ! Det blir skoj att hålla reda på honom sen :P haha !

Han sätter ord på många saker. Hej, ja, nää, Mamma, Pappa, Mo-Mo, titta, Muu (kossa), wo wo (hund), lampa, bappe, touti (moster), Ann-ra (sandra) och säkert mer saker :P

Han vet att han ska in på toaletten när man frågar "ska vi byta bajsisen?".

Jag är så stolt över min lilla kille <3 13 månader i morgon! Hur gick detta till ?


Jag tillbringar annars mina dagar med familjen eller med Sandra och Willjam ! Jag ääääälskar att umgås med Sandra. Är så glad att jag har henne <3 Min älskade lilla bästis.


Jag går fortfarande ner i vikt, trots att vi slutat med LCHF :) Nu väntar jag på att förkylning och öronskitet ska försvinna så att joggningen kan komma igång igen !


Imorgon är det Sjöbo marknad som gäller och efter det blir det fredagsmys med våra Månslunda-muppar.


Jag måste säga att jag lider med Sandra. Jag vet precis vad hon går igenom! Den fasen när man inser att vännerna faktiskt skiter fullständigt i en, när man inser vilka som verkligen är vänner och inte kompisar. Man inser att man inte är lika intressant längre ! Det är FRUKTANSVÄRT att inse det. Jag gick igenom det när Alexander var 4-5 månader.

Det är tufft och man blir skitledsen. Men när man väl kommer till insikt och accepterar läget, så leker livet :) För egentligen mår man tusen gånger bättre utan alla dessa människor som mest ville vara med under nyhetens behag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards