Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Soliga dagar .

Av Paula Nilsson - 26 juli 2012 22:36



Vilka underbara dagar det har varit :)


Igår var vi först och lekte i Månslunda. Jag snodde åt mig lille Willjam och gosade lite när Sandra och Alexander kollade på vinbären :) Vi satt i skuggan och försökte underhålla en varm och rastlös Alexander. Pratade om livet och allt däremellan. Alexander var mest fascinerad över Viktors hundrastgård-bygge. De bjöd på skitgod lunch och sen körde vi :)

Älskar varje stund jag umgås med Sandra, då kan jag slappna av och verkligen vara mig själv <3


Sen blev det stranden med min kära Mamma och Susanne :) OCH jag badade i havet för första gången på flera år! Alexander badade också lite :) Upp till naveln gick bra, men sen blev det för kallt !


Körde hem och gjorde pannkakor till oss :) Kvällen avslutades sen med kvällsmys i Ystad! Träffade Emma hemma hos Jarlssons. De bjöd på lite grillad korv och kaffe. Alexander charmade Emma totalt :) Hon var livrädd för honom till en början, men sen till slut gick de iväg på egna äventyr. Hon lärde honom en massa hyss !


Idag skulle vi egentligen åkt till djurparken men det var för varmt. Alexander som redan är varm i sig själv, lider i solen . Så vi körde en snabb vända till Boan och köpte en större pool och parasoll. Och jag gjorde precis så en förälder inte ska göra :) Alexander fick syn på en nätpåse FYLLD med färgglada bollar och flinade som bara den. Men när jag fortsatte gå så började han pipa och pekade på bollarna. OCH JA - han fick den :P

Dumma Paula ;) hehehe. Men tro mig, han har lekt med dem hela dagen :) Så det var värt 40 kr :)


Resten av dagen tillbringade vi under parasollet och i poolen :) Varvade det med att gå in och svalka ner oss emellanåt ! Har varit underbart idag. Bara jag och lillfisen :) Han har varit mysig och sagt några nya ord. Han har lekt fint och inte pipigt alls.

Jag slängde ihop potatis, panerad spätta och grönsaker till Moster Josse och Alexander. Sen körde jag och Anders till Malmö :) Köpte massa kött på Bulltofta kött. Skitmysigt att komma iväg lite på tumanhand :)

Alexander var duschad, nattad och snarkande när vi kom hem :) Vilken lyx va?


Jag och Josse körde iväg till Spjutstorp och tog ett kvällsdopp. Eller ja, vi körde dit och såg att där var ganska mycket folk. Sen satte vi oss på bänkarna och bara glodde, vi hoppades på att alla skulle köra hem :P hahahaha ! Men till slut tog vi oss i kragen och hoppade i. Fy fan vad skönt det var :)


Nu avnjuter jag ett glas vitt vin och somnar nog sittandes snart. Vilken underbar dag jag har haft! Jag har gått i BARA bikini hela dagen, och det är ett jättestort steg för mig. Jag som sagt hatar min flärp på magen. Men jag har  gett mig fan på att lära mig leva med den tills jag kan operera bort den. Jag såg även i spegeln att jag har gaaaanska mycket skinnhäng även på benen. Får hoppas att det rättar till sig med tiden :)

Enligt mitt BMI låg jag när jag började med viktminskningen på "Sjuklig fetma". Nu har jag klättrat ner till "Övervikt". Jag har tagit mig förbi "Fetma" och "Kraftig övervikt".

Men tack vare att jag är kort och att ALLT sitter mitt på kroppen så ser jag fortfarande tjock ut.

Men från 122,5 kg till 84,6 kg är STRONGT ! Så om ni skulle se mig i bikini så tänk, "ja, tänk som hon såg ut innan" :)


Imorgon kommer nog Sandra hit :) WIIIIE !! Blir alltid så glad över att träffa henne :)


BTW, Anders gav mig världens present igår. Vi stannade till hos Kåre och bokade in tatueringstid :) ÄNTLIGEN ska mina överarmar fixas till ! <3

 
 
Ingen bild

Madde

26 juli 2012 23:02

Du är superduktig. Det är såå imponerande. Tänk så många kilo du tappat. va kul med tatuering. Vad blir det för ngt? Jag är oxå jättesugen på fler. Blir nog till hösten:)Ha en trevlig helg. Mvh Madde

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards