Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Nytt liv .

Av Paula Nilsson - 1 februari 2013 21:10



Ja sen en månad tillbaka har vi tagit tag i vikten på nytt. Har stått stilla ett bra tag innan det, så nu behövdes det en LÅNGTIDSFÖRÄNDRING. Vi har ett mål och därför är jag så jäkla bestämd nu.

Jag började med att ha målet att gå ner 25 kg till vårt gemensamma mål. Och nu har jag 20 kg kvar.

Det SKA gå.


Är trött på att vara tjock. Är trött på X:en i klädstorlekarna, eller ja - jeansen och byxorna.

Är trött på att folk frågar om jag är gravid.

Är trött på att ursäkta mitt utseende alltid.


Visst har jag kommit den längsta biten på vägen redan, 45 kg har jag ändå gått ner. MEN det kan jag inte vila på i evigheter.


Annars rullar livet på bra. Vi längtar otroligt mycket efter en viss sak <3 Ska bli så roligt !

Jag trivs verkligen med mitt jobb i resursenheten :)

Vi ska ju flytta den 1 april. Vi flyttar ner till Jenny och Davids lägenhet :) Med en otroligt fin trädgård och garage !

Då ska även Alexander börja sova i sin stora-gossesäng. Han vet att vi har den hemma i grovköket. Han pekar ut där och säger "Sandors säng" :)


Alexander är otroligt språkbegåvad ! Vi får så mycket beröm var vi än är. Han pratar ju mest 2-ordsmeningar men det kommer fler och fler meningar med 3 ord. Han gör sig otroligt bra förstådd. Och han märker direkt om man inte förstår vad han menar. Då springer han och pekar eller så blir han sur.

Vår lille kille har ju även utvecklat en härlig trots. En utmaning kan man säga. Men oftast är det att han slåss eller sparkas, eller slänger nånting i golvet. Men då får han sitta i våra knä tills han har sagt förlåt. Och ett förlåt kommer inte hur lätt som helst kan jag säga. Tålamod är A och O just nu.


Jag försöker hitta rätt i mig själv och mitt förhållande till min omgivning. Och det är inte så lätt alltid. Men jag ska nog få kläm på det :)


Hoppas att alla får en skön helg :) Jag är ledig så det ska jag ha ! <3


Anders och Alexander, ni är mitt allt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards