Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Kreativt .

Av Paula Nilsson - 18 september 2012 23:30



Jag och lillfisen fick halva dagen tillsammans :) Vi härjade som tossingar här hemma! Jag började rensa i hans "lilla" leksakslåda som står i vardagsrummet. Jag kan ju säga att han knappt tittar åt den lådan annars. Men när jag började sortera i olika backar, så var den genast VÄLDIGT intressant. Vi gjorde en liten back till Willjam, med alla skallror, mjukisdjur, bitringar och sånt - som han kan leka med när han är här :) En liten back med sånt som aldrig används, lite badleksaker och allmänt blandat. En back med bollar, leksaker och böcker :) Blev riktigt bra ! Det fick till och med se organiserat och fint ut i 5 minuter. Roligt hade vi! För varje gång jag lade någonting i Willjams back och sa att det var Willjams leklåda, så fortsatte Alexander att lägga i lite allt möjligt och sa "bebbe". Bebbe=Bebis och Bebis=Willjam.


Vi åt lite lunch och sen körde vi en massa ärenden innan det var dags för dagis. Och idag tystnade skriket INNAN jag gick därifrån, vilket var otroligt skönt :)


När jag kom hem från jobbet ikväll hade min Mamma tänt en massa levande ljus, kokat kaffe och så skvallrade vi om deras dag :) Alexander hade ju blivit sååååå överlycklig när Mormor hämtade på dagis , och sååå förtvivlad när hon skulle hämta hans ryggsäck och trodde att hon skulle gå igen :P De hade haft en mysig eftermiddag och kväll !


Nu ligger jag här i min ensamhet och saknar ihjäl mig efter Anders. Vill bara gosa upp mig i hans armhåla och somna där. Vill pussas, kramas, mysas ! Vill babbla om allt och ingenting när vi äter middag. Min älskling <3


Vi har även bestämt oss för att börja med Viktväktarna igen. Det är det vi har trivts bäst med av ALLA dessa förbannade dieterna. Men jag VILL verkligen bli smal! Jag vill trivas med min kropp. Jag vill komma igång ordentligt med joggningen igen. Känner att energin har blivit sämre igen..  Men det SKA gå hela vägen. Jag SKA klara alla mina mål. Jag vet att viljan finns där och jag vet att jag klarar det. Och så länge jag tror på mig själv så är det huvudsaken.


Imorgon blir det lite möte, ärende och umgås med de bästa <3 och så kommer ÄLSKLINGEN hem !


Till helgen ska jag och Anders till Öland. Hans jobb bjuder på hotell, aktiviteter, mat, dricka - rubbet! Så Mormor och Morfar ska bo hos oss i helgen med Alexander. För första gången ska jag och Anders åka iväg en helg på tu man hand <3 Känns konstigt, men det ska bli underbart !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards