Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Sånt där .

Av Paula Nilsson - 24 september 2012 19:51



I helgen blev jag och Anders bjudna till Öland, av Anders jobb. De bjöd alla anställda och respektive :)

Vi blev hämtade halv 9 på morgonen, firman hade ordnat så vi kunde ha en minibuss och samåka :)

Alexander vinkade glatt hej då till oss, sen hade han fullt upp med Mormor.


Väl framme serverades det lunch på Borgholms Strandhotell, det var där vi bodde :) Trevligt att träffa alla och prata med alla.

Därefter skulle alla anställda på företagsinformation. Så vi "kärringar" satt och umgicks under tiden :)

Kaffe, frukt, godis, kakor, te - ja ALLT serverades sen :) De anställda hade fått varsit skitsnyggt märkes-skärp och vi fick också presenter! Fick varsin sminkväska MED innehåll :) Så chockad man blev.


Nästa punkt på schemat var ölprovningen. Skitintressant att lyssna på! Så nu vet man allt om öl :) Fick prova 6 sorter och vi hade en liten tävling!


Därefter gick alla och gjorde sig i ordning och vilade lite. Sen blev det buss ut till Borgholms slott! Vi blev välkomnade med champagne och en VÄLDIGT speciell liten guide. Han älskade nog verkligen sitt jobb :) Han gick in för vartenda liten detalj. Jag har så svårt att hålla mig för fniss då :P Vi fick en liten rundtur och föreläsning där. Sen fick vi avnjuta en 4-rättersmiddag, på slottet!

De hade dukat upp förrätten och vi blev serverade vin så det stod härliga till. En trubadur som spelade hela middagen och han fick verkligen igång alla. Skitgod middag, riktigt trevligt sällskap och VILKET tryck de fick igång där på slottet :) Som vi skrattade !

Blev bussen tillbaka till hotellet sen och där fortsatte festen :P


Vi gick och lade oss rätt tidigt och GUUUUUD vad gott vi sov :) Vi avslutade helgen med en sju helsickes frukostbuffé och en 3 timmarsfärd hem.


Och jag hade Alexander-abstinens ska jag lova. Han hade haft hur kul som helst med Mormor och Morfar. Trodde inget annat heller :) Pappa hade ju till och med fixat skåpet sidan om diskmaskinen :) Så nu är där inget glapp längre ! TUSEN TACK !


Idag är vi ensamma igen. Anders har åkt iväg och jobbar i 3 dagar nu. Men vi har fikat med Sandra och Willjam :) Mysigt att bara sitta och småprata, få lite bästis-tid ! Sen tog vi en promenix till Boan. Eller ja, Sandra tvingade mig att gå :) hahahaha !

Blev storhandling och sen kollade jag på en ny sängram :) Som vi ska ha.

Alexander slocknade kvart i sju ikväll, så nu har jag tända ljus överallt och bara myser.


Imorgon blir det jobb och fixa hem sängramen :)


Alexander är så söt. Han laddar seriöst tvättmaskinen med tvätt :O Han tar tvätt som ligger på golvet och lägger in det där. Duktig kille :) Även många nya ord på sista tiden.

Än så länge kan han säga:

Mamma

Pappa

Hej

Piii

Öööörk

Brumm

Byta = Byta blöja

Tätta= Tvätta

Tatta= Kasta

Picka = Pinka

Peepop = Ketchup

Momo = Mormor

Titta

Löllar = Stövlar

Booo = Boll

Koo= Sko

Acka= Jacka

Nenni = Dennis

Enni = Kenny (spoookey)

Bappe = Napp

Nanna = Sova

Ampa= Lampa

Kakooo = Traktor

Oj

Ja

Nääää


Tror inte det var mer - Men det är ju en hel del ändå :)  Sen vet han ju bad alla djuren säger, han gör alla läten :) Blir så stolt över min lilla skitunge :) Det är så roligt när han ploppar upp något nytt !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards