Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Halvvägs .

Av Paula Nilsson - 27 maj 2013 21:33



Japp, vi är halvvägs i graviditeten nu :) Har gått 20 veckor på onsdag, så snart i vecka 21 !

Det har gått sjukt snabbt och vi hinner knappt med.


Jag har ju som väntat, en jättestor bebismage redan :) Jag myser med den och längtar tills de riktiga karatesparkarna börjar. Det buffar en massa därinne, men eftersom jag har moderkakan i framvägg så känner jag inte sparkarna förrän lite senare än andra :)

Den som är mest ivrig efter sparkarna är Anders <3 Han hade kunnat ligga där hela kvällarna och känna efter sparkar <3


Vi fick ju veta att vi kanske väntade en pojke till. Hon tyckte det liknade en pojke på sista ultraljudet i alla fall. Vi ska på ett nytt på torsdag redan, för att få lite klarare bilder. Så vi får se om det fortfarande är pojke som gäller :)

Alexander berättar glatt för alla att han ska få en lillebror. "Sandor få lillebror".


Det är något som är väldigt intressant. Reaktionerna från många när vi berättar att det är en gosse till.

"Det var ju synd" "Tusan, ni kunde fått en tös ju" "Jaha, huvudsaken är ju att den är frisk" "Då blir det en tredje för att få en tös sen då".

EH VA ?!

Vi är skitglada för att få en pojke till. Vi har ALDRIG tänkt så som alla andra förväntar sig att vi ska tänka. Vi har aldrig varit besvikna eller känner att vi måste ha en till.

Vi skaffar BARN, inte kön.

Jag är så lycklig över att få ett barn till, könet spelar verkligen inte mig någon roll. Jag hade varit lika glad för vilket som :)


Alexander har ÄNTLIGEN fått plats på Magazinet här i Onslunda. Så han ska börja där i augusti :) Ska bli helt underbart.


Nu ska jag ta mina foglossningar och lägga mig på soffan. Inte ett skit på TV ikväll :(

Saknar min Anders, när han ligger ute och jobbar.


Imorgon blir det en dejt med Sandra på dagen, sen lekdejt med Nilla och Ian på eftermiddagen <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards