Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Dålig .

Av Paula Nilsson - 2 maj 2012 23:42


Har varit riktigt dålig på att skriva i min blogg i helgen. Haft tusen saker att göra och jag har däckat som en gris på kvällarna :)


Valborg firade jag och Alexander tillsammans med Sandra och Willjam :) Vi åt gott, snackade en massa skit, mös med våra bebisar och bara njöt. Jag hade tidig-morgonmys med Willjam dagen efter, så Sandra fick snarka ikapp med Alexander. Hade verkligen riktigt trevligt och mysigt, så tack Sandra <3 Jag är så jäkla glad att jag har dig, kan verkligen prata med dig om allt. Vi kan skratta, gråta och sitta och glo på varandra om vi vill det :)


Hade en heldag ute hos mina föräldrar igår. Alexanders kära Morfar hade monterat upp lillfisens gunga i trädgården :) Och ni kan tro att denna lilla busunge var lycklig i den ! Vi var ute hela dagen i solblåsten. Vi busade och lekte i trädgården medan Pappsen och Morfar jobbade i trädgården :)

Jag var röd som en tomat i ansiktet när vi kom hem, hade bränt mig totalt! Det är så farligt när det blåser, man känner inte när det tar.


Idag har varit en bra dag. Alexander har varit helt underbar - trots lite feber och snorighet. Vi har skrattat som dårar på golvet idag! Jag har hunnit städa medan lillfisen har vilat middag.

Blev en stund i trädgården. Den stunden bestod mest av att sätta på Alexander solhatten 700 ggr och att ta gräs ifrån hans händer - då det är på väg in i munnen :) Men vi hann även med sång och bus.

Måste även säga att det är UNDERBART att kunna hänga ut tvätten, det är sån skillnad!

Ikväll blev det en motionsrunda med Sandra och Viktor. Jag och Sandra joggade medan Anders och Viktor hade barnvagnsrally :) Lyckades pusha Sandra rätt bra! Vi avrundade med kaffe i trädgården med våra trötta och smågnälliga bebisar :)

Varit en helt underbar dag ! Det är skönt att Alexander inte blir alltför gnällig när han är småkrasslig. Han leker och härjar ändå.


Imorgon kommer Maria hit, JIPPIIII! :)


Viktnedgången går riktigt bra och det känns verkligen att man kommit över en jättetröskel. Jag har gått ner exakt 7 kg nu. Jag märker det på kläder och jag tycker faktiskt att det syns på flera kroppsdelar. Jag hoppas komma under 90 inom två veckor, då kommer jag skrika av lycka !!


Alexander utvecklas så mycket och man blir så förvånad varje gång något nytt kommer. Han kan nu rörelserna till flera sånger och det är så underbart gulligt :) Speciellt Imse Vimse Spindel !

Han har börjat rata burkmaten, så nu är det hemmalagat som gäller.

Favoritsysselsättningen just nu är att stå mot bordet och att gå omkring med hjälp av oss. Han blir bara mer och mer stabil för varje dag.

Han pekar på saker och försöker härma ordet man säger. Nu har han medvetet sagt Ampa (lampa), Mamma, Pappa, Tise (katt), Bappe (napp), Heeee (hej). Han säger inte allting varje dag och absolut inte på beställning. Men rätt vad det är så pekar han på Anders och säger Pappa.

Även en liten trotsperiod är här, och man får testa sitt tålamod många gånger :P Hade man räknat hur många gånger man säger NEJ, Aj aj och Akta per dag - hade man tappat räkningen redan till lunch :P


Dagens tips: Använd turkisk yoghurt till kalla såser, det blir SKITGOTT !


God natt allihopa och ha en underbar dag imorgon ! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards