Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Mys och trots .

Av Paula Nilsson - 1 juni 2012 10:48



Jag har myst med min lille gosse på soffan i en hel timme nu på förmiddagen. Jag njöt av varje sekund!! Han har aldrig tålamod att ligga still och gosa annars :) Så kanske han kan bli en liten mysunge i alla fall !


Annars är det verkligen full rulle här hemma nu. Han är som ett yrväder här hemma! Han kryper, hasar sig, reser sig (med och utan möbler), han klättrar på ALLT. Och jag tycker detta är skitkul, då man märker hur stora utvecklingssteg han tar. Han är mer barn än bebis nu :O

Han har börjat peka på saker han tycker är kul och säger : TITTA ! Tittar man inte direkt så blir han gnällig. Han pekar på nappen och säger: Bappe ! Han är så otroligt duktig och nyfiken :)


Han är även en liten trotsunge. Säger man nej, ajajaj eller sluta så måste han göra det ÄNNU MER !

Ibland kan man bli tokig. Speciellt med att dra i håret och slå i ansiktet. Han har blivit bättre sen jag började sätta honom på golvet om han inte slutade. Och hur kul är det att sitta där om man vill busa med Mamma?

Även att dra i saker man inte får, försöka komma till sladdar och eluttag, slänga saker tvärs över rummet. Just eluttagen är skitjobbigt. Här hemma behöver man inte bli lika rädd eftersom vi har pluggar, men man måste ändå vara lika sträng med det.

Så fort han inte får som han vill så skriker han. Han inser snabbt att det inte funkar men man känner sig så hemsk !

Tänk att den riktiga barnuppfostran börjat? Att man måste lära vad som är rätt och fel ! Det verkar gå bra än så länge i alla fall :)


Samtidigt så är han otroligt rolig. Han har väldigt lätt för att skratta ! Och han älskar att få andra att skratta. Lilla Alexander älskar att vara i centrum och busa med folk runt om sig. Det är så otroligt charmigt när man ser hur han testar sig fram och ser vad andra folk tycker är roligt :)


I eftermiddag ska jag hämta hem en liten överraskning till lillasyster :) Och gå på Boan med Mamma ! Ikväll kommer Andy och äter middag :)


Lite förbannad ringde jag IF idag. Fick hem den nya bilbarnstolen igår, i sönder !!! Den verkar faktiskt krockad :O Hon bad om ursäkt till tusen och lovade att ordna en ny så fort hon bara kunde.


Jag springer och spånar på en insändare eller ett blogginlägg om försäkringskassan...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards