Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Paula Nilsson - 4 juni 2012 22:47



Usch vad mycket som pågår i mitt huvud. Jag vet inte hur jag ska sortera allt jag grubblar på.


Jag är så utmattad av exakt ALLTING. Jag har nånstans i allting bara tappat mig själv. Det har alltså inte hänt något speciellt. Jag bara känner mig så orkeslös och deppig mellan varven.


Vissa gånger när jag vaknar på morgonen så vill jag bara sova. Jag vet inte vad jag ska göra under dagen, jag kan tycka att timmarna blir extremt långa ibland, att jag känner mig stressad fast jag är sjukt uttråkad. Jag kan känna mig så jäkla förbannad på omvärlden, men jag vet inte varför.


Jag älskar min lilla familj och det är dessa två underbara killarna i mitt liv som gör mina dagar till guld. Dessa skratt, leende och bus.


Men om jag ser sidan om det. Jag vet verkligen inte vad det är som gör mig så deppig och förbannad. Jag vill inte vara sur och tvär. Jag vill inte vara negativ. Jag vill inte se trött ut. Jag vill göra mig fin varje dag.

Men jag är motsatsen till detta, många dagar.


Jag tror att jag tröttnat på att ge och ge och ge och ge. Jag får en hel del , det ska jag inte säga. Men kanske har jag blivit girig och vill ha ännu mer !!


Jag ska försöka vända på detta och vakna igen. Jag måste leva. För både min egen och min familjs skull <3

Av Paula Nilsson - 4 juni 2012 08:37



Lördagen fick ju en intressant vändning :P Josse ringde under dagen och var snackesam. Jag sa till henne att hon kunde få flyga ner och ta en gnällig bebis.

Och när jag pratar med Mamma i telefon så knackar det skithårt på dörren. Jag sa till Mamma: "Jaha , nu knackar det på dörren, undrar vem fan det är!"

Och där står Josefine !! I brandmansuniformen :O Jag kopplade inte i hjärnan alls. Det tog några sekunder innan reaktionen kom :P

Hon hade grundlurat oss totalt. Men glad är jag för att ha min lillasyster hemma igen <3


Så det blev lite grillat och familjemys hos mina föräldrar på kvällen :)


Igår fixade vi present till Cristian, som tar studenten på fredag. Sen tog vi tag i det här med att byta rum. Så nu har Josse vårt gamla sovrum och vi hennes.

Och Alexander har flyttat tillbaka till sitt eget rum.


Sandra, Viktor, Wiljam och Sabina kom och bjöd på middag. Fullt hus och underbart sällskap! Jag kan inte sluta skratta när vi umgås med dem :) Vi har så jäkla roligt tillsammans <3 Vi hade lite smågnälliga bebisar, men det är vi vana vid <3

Vi kollade BB-finalen också !


Vi trodde att nattningen med Alexander hade gått skitbra. Men klockan tolv inatt så vaknade han med ett gallskrik och ville ICKE somna om i sin säng. Så vi fick ha en liten nisse sovandes hos oss inatt, igen.

Vi som har förespråkat om hur bra det är att låta dem ligga i egen spjälsäng från början. Vi som trodde att vi hade gjort helt rätt för att inte trängas allihopa i våra sängar. Men nu på sista tiden har Alexander absolut inte fått ro i sin spjälsäng. Jag vet inte riktigt vad det är som gör honom så orolig och lättväckt. För när han sover i våra sängar vaknar han inte en enda gång. Sover som en stock där !

Men TJI fick vi. Alexander har sovit i egen säng sedan vi kom hem från BB och NU sover han hos oss. Vi har faktiskt diskuterat att ta bort spjälsängen och prova med en växasäng eller liknande. Vi får väl se hur det artar sig.


Idag hade jag tänkt försöka få till en dejt med Mamma och sen i eftermiddag kommer Melissa ! Inte träffat henne på sjukt länge <3


Grattis till Lukas och Louise som förlovade sig igår <3

Ovido - Quiz & Flashcards