Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Ja jösses .

Av Paula Nilsson - 4 juni 2012 08:37



Lördagen fick ju en intressant vändning :P Josse ringde under dagen och var snackesam. Jag sa till henne att hon kunde få flyga ner och ta en gnällig bebis.

Och när jag pratar med Mamma i telefon så knackar det skithårt på dörren. Jag sa till Mamma: "Jaha , nu knackar det på dörren, undrar vem fan det är!"

Och där står Josefine !! I brandmansuniformen :O Jag kopplade inte i hjärnan alls. Det tog några sekunder innan reaktionen kom :P

Hon hade grundlurat oss totalt. Men glad är jag för att ha min lillasyster hemma igen <3


Så det blev lite grillat och familjemys hos mina föräldrar på kvällen :)


Igår fixade vi present till Cristian, som tar studenten på fredag. Sen tog vi tag i det här med att byta rum. Så nu har Josse vårt gamla sovrum och vi hennes.

Och Alexander har flyttat tillbaka till sitt eget rum.


Sandra, Viktor, Wiljam och Sabina kom och bjöd på middag. Fullt hus och underbart sällskap! Jag kan inte sluta skratta när vi umgås med dem :) Vi har så jäkla roligt tillsammans <3 Vi hade lite smågnälliga bebisar, men det är vi vana vid <3

Vi kollade BB-finalen också !


Vi trodde att nattningen med Alexander hade gått skitbra. Men klockan tolv inatt så vaknade han med ett gallskrik och ville ICKE somna om i sin säng. Så vi fick ha en liten nisse sovandes hos oss inatt, igen.

Vi som har förespråkat om hur bra det är att låta dem ligga i egen spjälsäng från början. Vi som trodde att vi hade gjort helt rätt för att inte trängas allihopa i våra sängar. Men nu på sista tiden har Alexander absolut inte fått ro i sin spjälsäng. Jag vet inte riktigt vad det är som gör honom så orolig och lättväckt. För när han sover i våra sängar vaknar han inte en enda gång. Sover som en stock där !

Men TJI fick vi. Alexander har sovit i egen säng sedan vi kom hem från BB och NU sover han hos oss. Vi har faktiskt diskuterat att ta bort spjälsängen och prova med en växasäng eller liknande. Vi får väl se hur det artar sig.


Idag hade jag tänkt försöka få till en dejt med Mamma och sen i eftermiddag kommer Melissa ! Inte träffat henne på sjukt länge <3


Grattis till Lukas och Louise som förlovade sig igår <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards