Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Oj oj oj .

Av Paula Nilsson - 10 juni 2012 22:53




Inte bloggat på några dagar ! Varit fullt upp med student och dop hela helgen :)


I torsdags gick lillebror ut i Sjöbo :) Vilket inte firades så mycket då han skulle gå ut i Ystad på fredagen, och det var viktigare för honom ! Vi förberedde inför fredagens fest långt in på natten, kändes det som i alla fall :P Alla dekorationer, dukning, maten, bord och stolar, tält. . .

Alexander tog denna dagen sina första 3 stapplande steg SJÄLV ! :) Han släppte Josses hand och traskade till mig. Vi skrek rakt ut och Alexander blev jättemallig och klappade själv :)


Fredagen var lång ..  Vi stressade till tusen innan vi skulle ta emot studenterna. Jag SPRANG igenom Ystad för att hinna till Emelies utgång, men hittade inte henne. Så hon fick ha blommorna sen istället :)

Men till slut hittade jag resten av familjen och så var det dags för Cristian. Den där stunden när man ser dem i fönstret ! Då blir jag alltid gråtig och rörd. Cristian vinkade så gulligt till Alexander :)

Sen kom stunden vi alla väntat på. Efter alla helvetes år i skolan. Äntligen stod min lillebror på trappan, i Ystad !! Med fina betyg och sitt första MVG. Efter alla dessa gånger man trott att han skulle hoppa av. Efter alla dessa motgångar och kampen med dyslexi. Så stod han där , nyutsparkad. Man blir så jävla stolt och man känner att varje minut av pep-talk har varit värt det.

Full och glad var han :)

Sen full fart hemåt och förbereda det sista inför festen. Och vi var övertygade om att det skulle ösregna hela kvällen också. Men lagom till gästerna skulle börja ansluta så slutade regnet helt :)

Alexander var så snygg i sin kostym, lätt snyggast på festen <3 Dock var han inte alls road av studentfest. Så jag och Josse höll vårt tal - som verkade göra succé :) Sen körde jag hem lillfisen till hans Farmor. Fick även träffa Anders moster och kusin för första gången, skittrevliga töser ! Sen sov Alexander där över natten, vilket hade funkat alldeles utmärkt <3

Festen var lyckad :) Riktigt bra tryck ! Alla sjöng, dansade och höll ett riktigt jäkla bra liv. God mat, god dricka och riktigt härlig stämning. Rätt kul att alla trodde att jag var full :P Jag körde ! hahaha. Då bjuder man bra på sig själv :)

Fick även höra av alla att jag hade gått ner mycket i vikt och att jag "försvinner" :) Så stolt och mallig jag blir då !


Lördagen bjöd på dop :) Vi kom precis i tid och fick syn på en helt underbart söt liten Willjam. I dopkostym och allt <3 Alexander var snäll i kyrkan och kröp omkring i kyrkgången :) Skitfint dop verkligen !

Bjöds på god mat efteråt. Trevligt sällskap och verkligen lyckat ! Alexander jagade töserna på golvet och var allmänt charmig :)

Tack Sandra och Viktor för att vi fick vara med på er dag <3


Idag har vi storhandlat, riktigt rejält. Älskar när kyl och frys är fyllt igen :) Skulle egentligen köpt Alexanders 1 årspresent, men den var slutsåld. Får leta vidare !

Har annars hunnit städa lite och lalla runt.

Ikväll kom Sandra, Viktor och Willjam på lite grillat och allmänt söndagsdeg. Sandra hade varit så söt och bakat LCHF-kakor, eller LCHF-pungar kallade hon dem :) hahaha ! Skitgoda :)

Underbart när man kan sitta och bara vara skittrött och seg, tillsammans med riktiga vänner <3

Planerade lite inför vår kommande weekend och lite inför midsommar !


Nu är det soffan som gäller. Lägga in två prillor och bara halvslumra !

Imorgon är jag utan bil, så kom gärna och lek lite med oss <3


FAAAN Vad jag mår bra nu :) ! Väger nu 88,8 kg. Gått ner 11 kg under tävlingen än så länge :) 32 kg totalt, sen ett år tillbaka. Nu ska det bara fortsätta neråt. Mitt nästa mål är 85 kg. Heja på mig ! Vill gärna klara det <3


Nu har min Mamma lämnat mig ensam i telefonvärlden. Nu har hon också fixat en PEKA-PÅ-TELEFON !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards