Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Vandrande .

Av Paula Nilsson - 15 juni 2012 23:04



Har haft en sjuk liten nisse idag. Han hostar så det står härliga till och det rosslar fruktansvärt när han andas emellanåt. Och min lille gossefis är INTE ett sånt barn som sover, myser och är halvslö när han är sjuk och feber. Han kämpar emot och ska helst orka ännu mer än vanligt, så det resulterar i en oerhört gnällig och skrikig Alexander. Han är inte nöjd alls när han är sjuk !


Men hans kära Mormor kom på kaffe i förmiddags och då är han ju hur lycklig som helst. Även om man inte får göra som man vill :) Och när vi lekte på golvet alla tre, så gick han 6-7 steg mitt på golvet. Jag blev helt till mig, IGEN ! Han ser så stor ut helt plötsligt :) Jättestolt varje gång blir både han och jag.


Sandra och Willjam kom och joinade oss :) Och äntligen har Willjam börjat upptäcka Alexander också, han var sååå fascinerad. Han är så stabil och med, han vill också vara med och titta nu ! Alexander har lärt att ta fint på honom nu, hehe.

Jag och Sandra satt här med vårt kalla kaffe och halvkrassliga bebisar. Alexander somnar ju som vanligt till vårt babbel :)

Åter en sjukt skön och rolig dag med Sandra <3


Nu ikväll har vi grillat, hämtat hem en resesäng, gottat på lite nötter och ölkorv och bara MYST !

Efter en lång dag med en liten sjukling sa Anders till mig: "nu klär du på dig och kör och handlar lite fredagsmys, du behöver andas".  Och han hade rätt. Jag behövde ladda lite batterier ikväll :)


Alexander är HELSÅLD på sin resesäng ! Han hoppar, kryper, leker och myser i den. Antar att det är nyhetens behag :) Och så är där INGA spjälor. Vi har den uppfälld i vardagsrummet så han kan sova middag där. Han sover inte bra på dagen i sitt rum. Den står dessutom helt perfekt här vid soffan ! :)


Imorgon får vi hoppas att lillfisen mår bättre :) Så ska vi ha en mysdag ! Längesen vi bara var hemma :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards