Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

På rätt väg .

Av Paula Nilsson - 17 juni 2012 23:06



Har haft huvudvärk hela dagen men har lyckats hinna med en del :)


Vi lekte och busade hela morgonen, jag och min lille fisunge! Han är så nyfiken och intresserad av ALLT. Och helst ska han traska runt ALLA möbler och väggar, och dra ner ALLTING på golvet :P Det kan bli vääääldigt frustrerande emellanåt. För jag är så jäkla dum och tror att jag ska kunna ha saker på borden :) Jag ger nog upp den idén snart tror jag.

Han har börjat förstå att eluttagen är förbjudna, men när han är på fel humör så ska han göra ALLT han inte får.

Detta är en väldigt rolig ålder, men också ganska frustrerande. Man kan leka, busa, mysa och verkligen ha skitroligt. Men sen kommer det de stunderna så man vill slita håret av sig. Jagandet och "nej-andet" är inte hälften så frustrerande som nattningarna.

Han vill ICKE släppa taget när det är dags att sova. Nu har han i och för sig varit krasslig i några dagar och vaknat av sin hosta. Men han ålar sig tills hans blir övertrött, sen skriker han och till slut finner han ro och slocknar. Vi har provat det mesta faktiskt ! Men vi kör en mixvariant och hoppas att det rättar till sig så småningom :)


Han har verkligen blivit en egen person nu, lilla Alexander. Och det är så roligt att se hur snabbt han lär sig, hur han vågar och hur han VILL göra saker. Jag tycker det blir roligare och roligare med denna lilla underbara gosse <3


Jag och Anders inhandlade 1 årspresenten, en CD-spelare till hans rum :) Och eftersom han inte riktigt förstår att han fyller år på onsdag så satte vi upp den direkt! Så får han en liten paket att öppna på morgonen på onsdag istället :)

Känns fortfarande overkligt att han fyller 1 år <3


Vi gick en svängom på Onslunda Loppis, men det var väldigt utgallrat redan!

Blev en söndagsstek till middag här hemma :) Blev SKITGOTT !


Sen kom Sandra, Viktor och lille Willjam på kaffe :) Och Mattias. Sen kom Ann-Louise och Roger också ! Plus Josse och Dennis :) Så fullt hus ! Vilket jag älskar <3


Jag känner mig bara allmänt lycklig just nu. Jag går ner i vikt, Alexander växer upp, Anders älskar sitt nya jobb, ekonomin vänder, det är sommar, jag har funnit mig själv mycket, vi har underbara vänner att umgås med. Jag har hittat DEN vännen, vilket har fattats mig länge. En riktig bästa tjejkompis.


Imorgon är det dags för 1 årskontroll och spruta för Alexander, så vi håller tummarna ! <3

Och sen leka lite med Sandra och Willjam.

Sen på lite Mamma-träff ! Träffa alla 1:isar <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards