Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

1 år <3

Av Paula Nilsson - 21 juni 2012 00:47



Då var den stora dagen över !


Började imorse med skönsång för både Anders och Alexander. Alexander blev så förvånad och förvirrad när vi kom in sjungades så tidigt på morgonen :) Öppnade presenter och mös i våra sängar lite. Av oss fick han en CD-spelare till sitt rum och en färgglad liten boll ! Av moster Josefine fick han ett leksakståg och en rutchbana ! :)

Febern var kvar imorse och det märktes, helt orkeslös :(

Josefine skickade upp mig i sängen igen och krävde mostermys under förmiddagen och jag kan säga att jag var INTE svår. Fick en behövlig sovstund där :)


Sen har vi städat och fixat hela dagen. ÄNTLIGEN fått ordning i kaoset på ovanvåningen :)

Josse och Alexander gick och lade sig några gånger tillsammans under dagen, de var krassliga tillsammans.


Anders slutade till lunch, sen kom han hem och gosade med oss. Jag körde och hämtade Tim i Tomelilla. Alexander fick en skitfin brandbil med en massa ljud i :) Vi drack kaffe och åt lite tårta. Jag är så glad över min vänskap med Tim, den är verkligen unik! Jag är så glad att han kom och gratulerade både Anders och Alexander.


Mamma kom hit med lite bord och stolar :) Tur man har en Mamma som fixar allt man behöver till en <3


Sen fick Alexander en rejäl febertopp, 40 grader :( Han bara låg helt slö och orkeslös. Jag ringde 1177 och kollade läget, blev orolig. Men det var fullt normalt att ha 40 graders feber flera dagar efter sprutorna. Hon tyckte dock att det var dålig stil av BVC att planera in det innan 1 årsdagen. Så jag fick rådet att ge mycket välling och vatten, och att skita i alla rutiner. Bara få i han vätska och försöka med mat med jämna mellanrum. Sen låta han sova när han vill !

Måste tillägga att Alexander alltid fått feber efter vaccinationerna, men han har ALDRIG haft 40 grader. Därför jag blev orolig.


Sen kom folket. Vänner, familjer och släkt ! MASSA presenter till både Anders och Alexander :) Fick en 3 hjuling (som han kan åka i redan nu, babycykel), aktivitetsleksaker, lektält, måttsticka till rummet, uteleksaker, kläder, badleksaker osv. Det är nästan roligare för oss att öppna hans leksaker , hehe !

Vi bjöd på baguetter och rosenbullar, med mycket pålägg. Fick dock låna smör av grannen men det gick :) Alexander fastnade för lökkorven, haha. Men aptiten är puts väck så han sög mest på den.

Sen hade jag gjort två tårtor, en till varje födelsegris :) Chokladtårta med marshmallow/oreosfyllning och chokladfrosting! Sjukt goda blev det :) Riktigt mäktiga !

Lillfisen gjorde enligt traditionerna, han fick kladda i sig tårta. Och han har aldrig smakat sånt innan, så det var "MmmmmA", hehehe :) Choklad runt hela munnen och en hel del på marken, men underbart sött !

Alexander var helt slut och ganska tagen, så han och Josse gick in och lade sig och mös rätt tidigt.

Vi satt kvar ute rätt länge och drack kaffe sen. Jag kan inte annat än skratta med Sandra <3

Hon halkade i en korv, hahahahaha <3


Vi hade kalaset ute, under partytält. Och det blev ju fantastiskt väder ikväll :) Kunde inte bli bättre!


Jag gosade med en febrig och trött Alexander innan han somnade för natten. Jag satt och tittade på honom och bara njöt. Njöt av att han nu är 1 år gammal och utvecklas varje dag. Att detta underbara lilla ansikte tittar på mig med så mycket kärlek och bus i blicken. Att världens finaste barn, är mitt. Tänk att vi har haft vårt första år tillsammans.

Att han nu är barn, inte bebis.

Tänk att jag och Anders lyckades med detta <3

Alexander, vi ser fram emot alla kommande födelsedagar !

Mamma och Pappa älskar dig så fruktansvärt mycket <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards