Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Paula Nilsson - 27 maj 2012 20:47



I fredags blev vi bjudna på en suberb middag hemma hos Oscar och Christina :) Vi hade en svårnattad bebis med oss, som chockande nog höll sig vaken till 22.30 :O Han somnar ALLTID innan 19.30 annars :P Vi hade skittrevligt och vi ser fram emot att bjuda igen :)


Igår hjälpte Anders sin mamma att flytta och jag storstädade här hemma :) Alexander var småtrött och gnällig från och till hela dagen. Eftersom han inte tar sovmorgon när han är vaken för länge, så försöker han ta igen det HELA dagen efter istället. Tur att jag kan dammsuga och sånt när han sover :)

Sen bjöd vi familjen Månslunda på middag :) Och vi har fantamej alltid lika roligt med dem ! Vi kan liksom ligga huller om buller i sofforna och bara dega. Sen älskar jag att vi skrattar väldigt mycket tillsammans. Sandra får mig att skratta sjukt mycket <3 Det slår aldrig fel med en kväll med de bästa !


Idag fick jag en lååååång sovmorgon och sen har det varit full rulle :) Vi for iväg och köpte blommor till våra mammor ! Vi överraskade min Mamma på jobbet. Tror hon blev mest glad över att träffa lilla Alexander :) Det blev alla tantelantorna också !

Sen körde vi och drack kaffe hos min Pappa, som höll på att spika och hamra. Alexander kröp omkring i gräset under tiden :)

Sen vidare till Fritidsbaren för middag med hela Anders familj. Alexander tyckte inte om maten vi beställde till honom :P hehe. Han tyckte servetterna var godare :)

Hade jättemysigt och jag begick VÄRLDENS synd. Jag åt ett wienerbröd. Och jag ångrar det inte för en sekund. Ni ANAR INTE hur gott det är när man har socker-detoxat i 7 veckor. Jag hade aldrig ätit dem innan, så det var farligt :) haha.

Körde en sväng upp och kollade Ann-Louise lägenhet och hon hade fått ALLT på plats. Skitfint !


Nu är Alexander totalslocknad sen ett par timmar och vi degar på soffan.


Idag har jag fått flera fina kommentarer. Minst 4 st av dessa: "jäklar var du har gått ner vikt" "åh jag kände knappt igen dig, Gud vad du har smalnat av".

Jag blir lika mallig varje gång och jag suger åt mig totalt. Jag har nu helt skippat XXL i storlek och många kläder i XL är också lite väl pösigt. Så i vissa kläder kan jag nu ha L. Fatta hur stort det är för mig ! Inte stort, stort. Utan ett stort steg. Att snart helt kunna slippa de där förbannade X:en.

Jag har 1 hekto kvar tills jag kommer under 90. Det SKA gå.


Imorgon kommer Mamma hit och leker med oss - ska bli mysigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards