Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Premiären .

Av Paula Nilsson - 25 maj 2012 00:37



Jag och Alexander har verkligen haft en underbar dag. Har verkligen njutit långt in i själen.


Vi började med frukost och massa bus ! Efter någon timmes lek och någon timmes morgonbestyr så tog Alexander en liten lur. Jag passade på att slappna av en stund och jag bara vaar.

Vi satte igång rolig och hög musik. Och ni ska se oss dansa tillsammans ! En asgarvande liten fis och en hoppande Mamma :)


Sen slog vi upp dörren till trädgården och gick ut. Hängde lite tvätt och lekte på gräsmattan. Alexander kröp kors och tvärs under tiden.


Sen kom MORMOR :) Blev bus, lek, mat och mys. Efter hans lunch och lur så fyllde jag hans lilla bassäng med vatten ! Smorde in honom för 4:e gången idag. Sen på med solhatten och rätt ner naken i bassängen. Vi provade med blöja och badbyxor , men neeej. Bättre med nakenbad för bebisar :)

Och ni kan tro att denna lilla krabaten njöt i vattnet. Han plaskade, lekte, skrattade, klättrade och hade sig. Jag fick en sån riktig mamma-lycka i kroppen när jag såg honom <3

Vi badar bara korta stunder, då den står i solen.

Men att torka i badrocken och bara mysa - det var så underbart efteråt.


Blev en handling i Tomelilla. Och bara att se Alexander njuta i sina shorts och barfota, är så underbart. Vi gick där och lallade i affären :)


Hem och badade lite till i poolen, åt lite kräm i skuggan och sen blev det en MEGAlur för Alexander :)


Fick hela Anders familj på besök ikväll. Så Alexander busade tills han slocknade i princip :)


Avslutade dagen med en riktigt tuff joggingtur.


Jag tog på mig bikini för första gången på 2 år idag. Kändes jättekonstigt och jag ville mest skyla mig med något. Men den passade och till slut insåg jag att det är faktiskt inte så farligt. Det är ju magen jag hatar. Min förbannade flärp.

Men efter en stund fick jag på mig en sommarklänning och jag har verkligen sprudlat sommarkänslor hela dagen :)


Min lilla gosse är så rolig just nu. Vi plockar blommor i gräsmattan och samlar i hans hink och vi busar. Han älskar när han får en att skratta <3


Anders sa att jag strålade av självsäkerhet och lycka idag !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards