Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Jobbig natt . .

Av Paula Nilsson - 28 maj 2012 08:03




Vår lille gosse har inte haft en bra natt och inte vi heller. GUUUUUD säger jag bara !


Vaknade var 10:e minut och gallskrek totalt. Jag kunde inte få honom att somna om heller. I samma sekund som jag lade tillbaka honom i sin säng så gallskrek han.

Varje gång han skrek så fick jag natta om honom.

Till slut lade jag honom faktiskt i våra sängar och både jag och Anders bäddade ner oss. Då tog det typ 5 minuter , sen sov han som en stock. Men det gick inte att lägga över honom i hans säng.


Jag gav mig. Det är fullt möjligt att det kommer att bita mig i röven sen ! Men mitt mammahjärta klarar inte av när han blir så ledsen.

Hoppas det går bättre ikväll och att dygnsrytmen kommer på plats igen.

Man sover ju inte bra med en sprallig bebis i sängen.


Så det är tur min kära Mamma vill komma hit sen :) Annars hade nog dagen blivit väldigt lååång.


Nu sover mitt lilla hjärta och har gjort det sen en timme tillbaka. Han vaknade innan sex imorse :)


Ja, jag vet att många har det såhär och att det inte är något konstigt för de flesta andra. MEN Alexander har sovit hela nätter sen han var 2 månader. MAX 10 gånger sen dess har han haft jobbiga nätter. Så vi är inte vana vid detta !


Kan vara de där bulorna han har på ovankäken - bissingarna som är på väg. Kan även vara en trög mage.


Måste förresten tipsa om Liberos nya blöjor. De som är på reklamen, Up&Go Love edition. Alexander blev jätteröd i rumpan av pampers easy up och jag köpte hem dessa istället. Och WOW vilken skillnad ! Det röda försvann på en dag :) Verkligen värt de 10 kr extra per blökpaket. Jättemjuka och luftiga :) Och jättesöta :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards