Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Över tröskeln .

Av Paula Nilsson - 29 maj 2012 20:29



Som alla förstod så har jag nått mitt första delmål. Det var att komma under 90 kg. Imorse var jag och vågen bästa vänner ! Jag grät nästan av lycka.

Detta innebär att jag nu gått ner 10.1 kg på ca 8 veckor. Sen Alexander kom har jag gått ner 31,5 kg.

Fatta hur många kilo det är? Man kan inte tro att jag har minst 25 kg kvar. Men jag har min dröm och den ska bli sann. En dag ska jag väga under 70 kg igen :)


Sen blev jag ovän med försäkringkassan. De har glömt att uppdatera min sida på deras hemsida, så enligt den hade jag gott om föräldradagar kvar. Men ICKE ! Fattar inte hur de kan stå över alla andra, att de kan få göra hur de vill. Jag hade till och med namn på personen jag planerade min föräldraledighet med och vilket datum jag ringde. Men hon "kunde ju inte ge mig fler dagar precis".

Hon tyckte att Anders kunde gå hemma i så fall. Vilket verklighet lever hon i?

Men det är bara 2 månader det handlar om och jag får ju lägsta nivå då. Tur att Anders jobbar och tjänar pengar - så jag kan gå hemma i sommar :) hahaha !


Sandra har varit här idag. Min lilla gosse var inte alls nöjd idag så det var tur att det var Sandra som var här :) Vi har nog vikt de flesta möjliga kombinationer i servetter. hahaha !

Bara en allmänt härlig dag med Sandra <3


Som sagt, min lilla bebis har inte ALLS varit glad idag. Från och till HELA dagen har han smågnällt och varit ledsen. Ingen vidare aptit och allmänt grinig. Man skulle kunna slita av sig håret mellan varven idag !

Men efter ett långt bad och bus med oss ikväll så slocknade han som en STOCK efter vällingen.


Hoppas på bättre väder imorgon och att jag har bil :) Ska träffa Sofia ju !


Älskar min lilla familj <3


Saknar Josefine jättemycket . . . Det är så nära nu ! Jag räknar ner dagarna. Ska pyssla om henne, kramas på henne och bara ösa skvaller över henne <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards