Alla inlägg den 13 april 2012

Av Paula Nilsson - 13 april 2012 00:55



Klockan är 00.55 när jag skriver detta. Och just nu håller jag på att göra frukost och lunch till Anders matlådor. Han är rätt bortskämd av mig min lilla älskling.

Så i frukostlådan ligger där ägg och bacon, och lite skivad gurka.

I lunchlådan ligger där kokta grönsaker med en JÄTTEkyckligklubba.


Men jag tycker om att skämma bort mitt hjärta, jag har alltid älskat att göra hans matlådor nån gång ibland. Han blir så glad och berömmer mig ALLTID jättemycket för allt gott han får.

Nu är det bantningsmat, men vi älskar verkligen den maten.

Jag ska inte ljuga och säga att jag inte hade kunnat äta på donkan eller max. Eller bara lite godis, kanske ett glas vin?

Nej minnsann, vi ska vinna denna tävlingen :)


Annars har det varit en bra dag. Jag var inne på kaffe hos Karl och Nicole i förmiddags :) Det var jättemysigt att träffa dem och se dem med Alexander <3


Men i eftermiddag har lillfisen varit OTROLIGT mammig. Han har bara velat sitta i mitt knä. Och det är inte så att han sitter still och fint där :P Han ålar sig och vill inte sitta still. Skulle man då ens tänka tanken på att sätta ner honom, eller sätta honom sidan om mig - JÖSSES vilka gnällattacker han fick. Så hela eftermiddagen vände jag ut och in på mig själv för att lillnissen skulle vara nöjd.

Hoppas det är framtänderna som spökar, han kliar där något helt fruktansvärt! Han dregglar makalösa mängder och är lite smågnällig.

Ikväll kom Farfar Roger och Farmor Ann-Louise på torsdagskaffe. Massa bus och lek med Alexander ! Och då var han inte alls mammig kan jag säga :P Haha !

Han somnade som en slagen hjälte i min famn i soffan :) Och har sjukt nog sovit sen dess .


Är helt slut i huvudet ikväll. Vill sova typ en vecka ! All träning och kostomställning gör sitt, en halvmissnöjd Alexander gör sitt, sömnbristen gör sitt..


Alexander är i en väldigt rolig period nu , men samtidigt väldigt mammig. Och det kan låta jättegulligt och mysigt - men det innebär också att det är mycket smågnäll. Man märker även att han vill mycket mer än han klarar än så länge.

Lillfisen har fått en riktig personlighet och han är riktigt med. Han härmar, leker och börjar bli lite barn. Hur inser man som förälder att ens bebis snart är barn? Att min lilla gosse snart är pojke?


Imorgon kommer nog Mamma utom en sväng. Ska försöka ragga med henne så hon kan promenixa med vagnen medans jag joggar :)

Ovido - Quiz & Flashcards