Alla inlägg den 18 april 2012

Av Paula Nilsson - 18 april 2012 22:35



Idag har varit en händelserik dag må jag säga. Eller ja, för min del har det varit så.


Alexander vaknar numera 05.45 och vill ICKE somna om. Ja, GRATTIS PAULA ! Välkommen till föräldralivet ! Ja jag har fått dessa kommentarer ett par gånger :P hehe.

Men han var inte alls kry heller. Febrig, gnällig och mammig. Underbar kombination sådär på morgonkvisten må jag säga.

Ägnade följande två timmar till att vända ut och in på mig själv för att försöka göra mitt lilla hjärta nöjd. Men som jag sagt innan: Han vill helst sitta i knät på mig och krypa runt samtidigt. Speciellt när han är krasslig.


Vi hade egentligen en cam-dejt med lillasyster : numera kallad TOUUTI ! Men då somnade äntligen Alexander om och sen kom Yasse och Alicia :)

Vi drack kannor med kaffe och åt lite lunch med barnen. Alicia tyckte inte alls att Alexander var rolig att leka med. Kan bero på att han jagade henne runt runt runt som en liten orm på golvet. Och samsas om leksaker? Vad betyder det? hehehe :)


Sen kom Mammsen på besök, och ni vet ju alla vem som blir lyckligast i världen då - jo LILLFISEN :) Han älskar ju när det kommer människor han verkligen knytit an till :) Och det är underbart att se <3

Blev kaffe och man fick se lite av gamla Catha dyka fram. Alicia och Yasse var ju kvar. Och Mamma är ju så underbar med barn :) Jag kunde riktigt se framför mig när hon var gympa-lärare för de här småttingarna förr. Hon är helt fantastisk på det ! Min mamma, hon kan allt <3


Blev en frysrensningsmiddag ikväll. Hur jävla kul är det? Men vi lyckades få till en riktigt god lchf-middag och en matlåda till Anders :) Det är en konst det där !


Massa bus och lek med en Alexander som var vaken på övertid :) Han vägrade somna förrän vid 21 ikväll. Men, är man krasslig så får man lite dispans på rutinerna. Och idag härmade han mig och sa Bappe ! Till nappen då :) Han förstår ju inte att det är en napp, men jag tycker det är SÅÅ kul nu när han pekar och sen efter lite traggande så härmar han med ett flin :)


Nu ska jag snart packa ner mig i sängen och sova som en GRIS. Är sjukt jävla trött ikväll.


Dagens tips: Är ni av med några dammråttor eller kanske något gammal kvitto? Ring mig, så lägger vi Alexander på golvet, han hittar ALLT <3


Dagens DON'T: Skippa inte lunchen, du blir så förbaskat hungrig innan kvällen då.

Ovido - Quiz & Flashcards