Alla inlägg den 9 april 2012

Av Paula Nilsson - 9 april 2012 20:12



Hade en mysig morgon med min lilla fisunge. Vi åt frukost tillsammans och plockade undan lite i köket :)

Sen drog jag upp de andra två spökena för en joggingtur. Och vi kom iväg allihopa. Jag kan ju säga att jag var inte alls på humör när jag började. Men jag hittade en bra och lagom jogging-takt för mig och sen jäklar joggade jag. Jag satte upp små mål för hur långt jag skulle orka hela tiden, men jag bara joggade förbi vartenda en. Och jag orkade HELA grusvägen !! Innan har jag fått gå minst två gånger på den sträckan :) Vilken känsla det var ! Jag bara skrek rakt ut: YEEEEEES !

Josse och Anders var lagomt chockade över min prestation kan jag säga :) Men de peppade mig som satan.

Inte nog med det. Sen gick jag kanske 50 meter och därefter joggade jag fantamej hela asfaltsbiten hem också. Var kom allt detta ifrån? Innan har jag tagit varannan vägpinne :)


Är riktigt jäkla stolt över min prestation idag, jag kände verkligen hur jag själv har skapat resultat.


Josse ordnade en god lunch till oss. Hon kan om hon vill min lillasyster :)


Jag, Anders och Alexander körde till Willys och storhandlade lite. Känns konstigt att stå och kolla efter allt med mest fett i. Men det funkar kan jag lova !

Fuskvägde mig idag, för att se om det ger något resultat alls. Och fantamaj 3 KG !! :O På en vecka !! Blev riktigt chockad. Så kombinationen mellan LCHF och jogging funkar verkligen.


Hem och busa lite med lillfisen innan Mormor och Morfar kom. Jag fixade goda hamburgare. Vi hade salladskål som bröd. Massa goda tillbehör. Jösses vad gott det blev ! Känns kul att allihopa kör på samma diet :)

Mamma hade också tappat lite, hon fuskvägde sig också. BRA jobbat !!

Anders hade också tappat lite :) 2,5 kg på en vecka !! Oerhört bra jobbat !!


Nu har Josse nattat Alexander för sista gånger på 2 månader, och de mös verkligen <3


Måste även berätta att Alexanders första "ord" kom idag. Förutom Mamma och Pappa, men det säger han hela tiden och inte till oss. Men idag satt han på golvet och pekade på lampan och sa: AMPA!

Jag blev helt chockad och blev helt till mig. Provade flera gånger idag, och javisst - han pekar och säger: AMPA !

Hur hände detta? Min lilla snuttefis. <3 Jag blir så stolt över min lilla Tallesandor <3


Imorgon blir jag ensam.. Josefine åker tillbaka till Sandö och Anders börjar jobba ! Jag kommer bli helt ensam och rastlös här hemma..

Av Paula Nilsson - 9 april 2012 00:28



Fredag : Grillning och sällskapsspel hos mina föräldrar. Min kära Mamma hade ordnat med påskäggsjakt till oss "barn" :) Och vi tycker fortfarande att det är jättekul ! Alexander fick ett alldeles eget ägg, med spåbubblor och jag kan lova att när vi blåste dem var han riktigt fascinerad :) Och en lott med en liten vinst på <3

Väldigt trevlig och mysig kväll med min familj.


Lördag : Massa lek och bus med lillfisen på dagen, och lite påskpyssel till. Vi tog ett bad och sen somnade han med badrocken på :) Sådär lagom när man ska göra sig ordning och komma iväg !

Sen körde vi ut till Kåseberga på 70-årsgille. Farmor hade ordnat påskbuffé, och gud vad gott det var! Eftersom vi nu kör LCHF så skippade vi allt socker och alla kolhydrater, och då kunde vi ändå äta det mesta :) Och kolsyrat vatten till !

Kvällen var jättetrevlig och Alexander var som en duracellkanin. Han for omkring som ett yrväder över golven! Han somnade inte förrän närmre 22 :O Det är många timmar över vanliga läggningstiden. . Men då slocknade han totalt!

Är jättestolt över oss som verkligen stod emot godis, bröd, potatis, läsk, öl. För det var fruktansvärt svårt för oss. Det kliade i fingrarna många gånger.

Vi slocknade som stockar allihopa när vi kom hem :)


Söndag: Vaknade med något migränliknande :( Kul ! Att vakna dålig när man körde igår.

Har aldrig varit med om något liknande i huvudvärk innan. Men Anders och Alexander busade omkring <3

Anders och Roger körde sen iväg för att hämta hem vår nya soffgrupp. Jag, Josefine och Alexander fick uppdraget att fixa med den soffan som stod här. Vi tvättade av ALLT med möbeltvätt. Skrubbade och snoffsade till den. Vi delade den och ställde ut den för att vädra :) Och vi lyckades tajma allting perfekt. Precis när Alexander behövde sova middag, behövde vi bära ut alla delar. Han somnade på en filt och så kunde vi göra det :)

Så Lukas och Louise - soffan ser ut som helt ny nu !

Anders och Roger kom med våra nya ögonstenar. Vilket fynd! 3900:- för en hel soffgrupp, och detta innefattar en 3-sits, en 2-sits och en stor fåtölj. I skinn :) Och den är endast några månader begagnad, vilket synd. Den är verkligen i PERFEKT skick. Jag är inget fan av skinnsoffor annars, men dessa är skitsnygga och moderna.

Vi fick trixa lite med möbleringer - men fy fan vad bra det blev. Rummet är mycket större nu :)


Vi åt lite kvällsmat och duschade av Alexander efter maten. Då fick vi oss ett riktigt gott skratt. Lillfisen råkade bajsa PÅ Josefine :) HAHAHAH ! En fin liten kladd på tröjan :P

Sen gjorde vi oss i ordning och begav oss mot Löderup. Roger Bengtsson firade sin födelsedag så det kunde man ju inte missa :) Anders och Alexander fick lite egentid och vi fick får egentid.

Vi köpte med oss lite kolsyrat vatten dit, eftersom vi båda skulle köra. Det var kul att träffa allihopa och snacka lite skit.

Jag körde hem rätt tidigt, var sjukt trött och ville bara hem till mina älsklingar <3


Imorgon ska vi väl försöka få en del saker gjorda och njuta av sista dagen innan Anders börjar jobba igen <3

Tror vi börjar dagen med en joggingtur tillsammans !


Dagens tips: Säg inte till en tjej att om hon tappar 30 kg så kan hon blir en riktig pingla. Det uppskattas INTE !

(fick den fina kommentaren idag)

Ovido - Quiz & Flashcards