Alla inlägg den 14 november 2011

Av Paula Nilsson - 14 november 2011 21:29

Trivdes inte alls med den andra bloggen, kunde inte alls fixa med designen ! Vill inte ha något jätteavancerat, men vill ändå kunna pilla lite grann med det :)


Så jag är tillbaka här och denna sidan älskar jag. Kommer ha det lösenordsskyddat ett tag till. Allting har varit väldigt tyst ett par dagar nu. Ingen telefonterror, inga sms och inga hot. Hoppas att det slutar nu ! Så man kan lägga upp underbara bilder på Alexander igen, har ju älskat det :)


Dagen har varit lite annorlunda. Vi steg upp halv åtta imorse och sen hade vi hålligång här hemma. Vi lekte, busade och jollrade ikapp. Och vid lunch åt lillfisen så jag lade honom i Anders halva av sängen, jag passade på att läsa lite. Nånstans i detta somnade vi båda två och vaknade igen HALV FYRA. Då sov lillfisen fortfarande. Hela dagen kändes borta på nått vis. Har aldrig, inte en enda gång, sovit på dagen sen Alexander kom. Och jag gör nog inte om det! Blir bara tröttare av det.


Men vi gick upp och Alexander fick prova fruktmos med ris i. Det tyckte han verkligen var smaskens! Jag hade LAGOM abstinens efter snus.... Hade glömt köpa igår och orkade inte köra iväg heller. Mådde illa och skakade i hela kroppen tills Anders kom hem.

Lillfisen och Anders lagade mat. Alexander slängde skallran i golvet så fort han vände sig om, haha !


Sen kom min kära Mamma och dansade Zumba med mig. Är inte riktigt såld på det faktiskt. Det gick fort som fan och det var svårt att komma in i rytmen. Och varken jag eller Mamma vill egentligen till en Zumbagrupp. Vi känner oss inte i form och då känner man sig klumpig och tjock. Det är väl hemskt? Att man skäms så mycket att man inte vill komma iväg och göra något åt det? Någon borde starta en "Kom-igång-med-träningen"-grupp. En grupp för såna som aldrig tränat eller som behöver börja om från början. Jag skulle vilja börja från grunden, jag VILL komma igång. Men det är så svårt... Gick ner 30 kg och sen har det stannat totalt. Går varken upp eller ner, och vill ner minst 20 kg till. Låter kanske mycket, men för en tjej som en gång varit i form är det väl inte orealistisk att vilja väga 65-70 kg?


Så någon som känner sig manad att starta en tjockis/amatör-träningsgrupp ?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards