Alla inlägg den 23 november 2011

Av Paula Nilsson - 23 november 2011 22:42


Vi vaknade först vid åtta och så åt Alexander. Sen gjorde vi oss i ordning för BVC-besöket. Som mamma har jag blivit lite av en tidsoptimist, haha! Så det blev lite stressigt ändå. Tur man har en snäll och lugn bebis, för det mesta :)

Blev den vanliga rutinkontrollen av längd och vikt. Så nu är hela 70,5 cm lång och väger 8400 gram. Min stora lilla gosse! Hon bad mig kolla på kurvorna och de är verkligen perfekta. Det sa hon också. Hon sa ju att han är väldigt lång för sin ålder, men att han har rätt vikt till sin längd. Lill-fisen charmade ju henne totalt med sitt nyfunna "ba-ba-ba".

Pratade om hur det gick smakportioner och mat, vilket har gått fantastiskt bra och lätt! Berättade om gårdagen (då han åt en hel burk majspuré) och hon sa att vi skulle absolut börja med kött, fisk och ägg. Även små mackor :) Ska bli skoj!

Sen frågade hon mig om jag var ung. Svarade att jag är 22 år. Hon ville rekommendera mig för ett reportage om unga mammor i Tomelilla. Hon tyckte att jag hade en intressant historia, med tanke på graviditet, förlossning och amning. Och hon tyckte att jag hade hanterat det jättebra och kunde därför berätta fördelar med att vara ung mamma.

Ung mamma?! Är jag det? Jag har aldrig sett mig själv så. Visst jag är ung, men inte så ung väl?

Aja, jag sa att jag gärna gjorde det :) Ska bli kul om journalisten väljer mig .

Blev även de två 5 månaderssprutorna. Första sprutan sa han inte ett ljud, pep inte ens till. Men andra sprutan gör med ont. Han gallskrek i typ 20 sekunder, sen log han igen :)


En trött och tagen Alexander somnade som en stock i bilen hem! Sen kom Ida på besök, väldigt trevligt :) Kul när ens vänner tar sig tid att titta ut. Vi snackade en massa och drack te :) Hon pussade megamycket på Alexander.


Har inte ens funderat på att trilskas med mat idag, har blivit ersättning hela dagen. Lite blåbär bara, men inte ens det var tilltalande. Han var lite slö och smågnällig efter sprutorna :(

Ikväll har han haft 38,5 i temp. Jättevarm och haft väldigt svårt att komma till ro. Lite alvedon hjälpte, men inte mycket. Ingen direkt aptit och bara smågnäll. Men till slut, efter många om och men så sover han gott sidan om mig.


Micke och Cilla tittade också utom på en kopp kaffe ikväll :)


Nu har jag tappat upp ett bad till min syster som hon ligger och gottar sig i. Massa tända ljus, doftoljor, doftljus och skum :) Och ett glas iskall apelsinjuice till ! Får ju skämma bort henne lite innan hon flyttar. Kommer saknar henne :( Men är så glad att hon vågar! Stolt <3


Imorgon hoppas vi på en feberfri Alexander och Öppet Hus med Paulina och Neo :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards