Alla inlägg den 21 november 2011

Av Paula Nilsson - 21 november 2011 22:58


Sandra kom vid elva-tiden idag :) Jag höll på att ge Alexander majs och potatis - vilket är storfavoriten för tillfället! Speciellt med en liten skvätt mjölk i.

Vi bakade en sats kanelbullar och GUD I HIMMELN vad goda kanelbullar. Det är syndigt! Ett riktigt bra recept. De blir inte de minsta torra.

Sen blev det kaffe och en massa prat. Vi snackar som två skvallersjuka kärringar! Trutarna går som symaskiner :)  Massa gravidprat, bebisprat och ALLT däremellan! Timmarna gick och till slut frågade jag om hon och Victor ville äta middag här. Så det blev så. Jag slängde ihop en lasagne med grönsallad. Blev riktigt gott :)

Några koppar kaffe och massa Alexandermys efter det. Lillkillen i Sandras mage sparkades rejält. Anders fick känna och jag såg det utanpå :) Så myyyyysigt !

Visst är det underbart med spontan middag? Och både Sandra och Victor är underbara, riktiga månslunda-muppar :) Och båda två är förälskade i Alexander, vilket är mysigt att se <3


 


Han har varit lite lättgnällig idag. Lite smårosslig och hostig. Emellanåt känns han lite varm, men enligt tempen ingen feber! Tänderna har kliat fruktansvärt mellan varven och dregglet bara forsar. Kan det vara på G på allvar nu? Har trott det länge, eftersom det kliat lite. Men nu känns det väldigt hårt och vasst på sina ställe. Ingenting har spruckit igenom ännu, men hoppas det går fort och något sånär smärtfritt! Tror inte det men för hans skull så hoppas jag.

Han har även börjat typ ba-ba med munnen idag, bara lite grann och det kommer inte såna ljud varje gång men ändå? Var tar tiden vägen? Han blev 5 månader igår :O Jag tycker ju att det blir bara roligare för varje dag.


Nu har jag ett BERG på diskbänken som väntar tills imorgon. Får ta tag i det när jag kommer hem från IKEA. Ska dit med Mamma imorgon :)


Imorgon håller ALLA tummarna för Josse <3

Av Paula Nilsson - 21 november 2011 00:32


I fredags var jag hos Paulina och Neo hela dagen. Verkligen skitkul! Alexander och Neo är så söta tillsammans. Och det är så kul att jag har lärt känna Paulina, hon är verkligen härlig :) Känns som om vi har känt varandra skitlänge!


Blev sen en skitmysig middag med Josse och Maria. Jag verkade ha lyckats med maten i alla fall. Bjöd på kycklingfilé i creme fraichesås, kroketter och grönsallad till. Maria hade med sig massa godis till idol. Så vi mös ner oss på soffan med Alexander, som inte alls ville sova. Han sjöng ikapp med idolerna istället :)

Anders var på pokerkväll med alla killkompisar, så vi hade en minitjejkväll ! Verkligen en skön och lyckad fredag <3


Lördagen började med en skön sovmorgon, Anders hade ju sin lördagsritual. Han tar upp Alexander, ger honom mat och sen morgonmyser de till disneydags :) Sen väcker de mig! Helt underbart. Skönt att få sova ut lite också.

Sen passade moster lilla Alexander medans vi ordnade presenter. Körde till Olssons Basar, där hittade vi hur mycket som helst. Eller jag hade ju kunnat ta med mig halva affären hem! haha. Hittade även en potentiell julklapp till Alexander :)

Sen gjorde vi oss i ordning allihopa här hemma, inför 20 årsfesten. Packade en övernattningsväska till Alexander också. Tror jag bytte kläder 10 gånger. Vad jag än tog på mig, kände jag mig tjock i. Till slut hittade jag en klänning som både var bekväm och snygg. Var dock glad att jag fick på mig en jeanskjol, det har fattats åtskilliga centimetrar innan. Men jag kände inte för kjol.

Vi körde och lämnade lillfisen hos mina föräldrar. Hade lagom ångest kan jag säga. Han har ju sovit där en gång innan och det gick hur bra som helst, men man blir ändå lite så. Första gången vi skulle iväg på fest ju!

Sen kom vi till festen och gratulerade min kära lilla Ida :) Fördrink först! Kändes riktigt konstigt :) ! Anders körde och jag hade 3 cider med mig. Vi åt och hade trevligt. Riktigt god pannacotta till efterätt. Vi sjöng för Ida och skrek ikapp till Kal P Dal. Vid tolv-tiden åkte jag och Anders hem.

Kändes sjukt konstigt att titta i spjälsängen - ingen lillfis där. Vi hade en så fruktansvärd längtan efter lillfisen !


Imorse kändes nog konstigast. Man är så van vid vissa rutiner nu. Men samtidigt väldigt skönt att kunna sova ut och bara gå upp för sig själv. Och morgonmysa, bara vi två :)

Vi gjorde oss i ordning så fort vi kunde och körde ut till mina föräldrar. Där satt vår lilla solstråle! Det hade gått lika bra som sist. Han hade sovit hela natten och varit go och glad. Så skönt att han är så snäll :)


Sen körde vi på kalas 1. Lykkes 3 årskalas. De bjöd på pastasallad och bröd, även tårta till kaffet. Hello Kitty-tryck, såklart :) Lillfisen tog en skön liten lur i Lykkes puff. Bestämde även en del inför julafton med Anders pappa :) Vem som ska köpa vad till Alexander och så vidare.

Hem om och hämtade upp Josse. Sen vidare till Ystad på kalas 2. Susanne som fyllde år. Bjöd på en sjuuukt god chili con carne! Och en mumsig efterrätt :) Alexander bajsade ner ALLT han hade på sig. Och jag hade inga extra kläder med heller :O Blev en massa blöjmys! Tur där var varmt inne :) Sen hade vi ju den sköna åkoverallen och filtar. Han har till och med svettig när vi kom hem sen, haha!


Nu sover hela huset och jag är helt slut. Känner att efter denna helgen får allt med viktminskning skärpas till! Nu jäävlar ska vi bruka allvar.


Alexander är lite hostig och rosslig :( Ingen feber, men sover lite oroligt. Har varit en tuff helg för lillfisen!


Imorgon ska vi baka kanelbullar med Sandra, hon får ta med sig dem hem sen :) Annars syndar vi i oss dem på kvällen sen !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards