Alla inlägg den 15 november 2011

Av Paula Nilsson - 15 november 2011 23:27


Det är en viss känsla för mig varje kväll. När Anders och Alexander ska in och lägga sig. Alexander sover sedan några timmar och är så rofylld. Han ligger och suttar, trots att nappen glidit ut.

Anders pussar mig god natt och säger att han älskar mig.

Han lyfter upp Alexander, som inte reagerar. Men han drar upp benen mot magen och hans lilla gump putar ut. Precis som om han försöker kura ihop sig.

Anders börjar gå mot sovrummet och upp ovanför axeln sticker detta underbara lilla huvud upp.

En sovande och trygg liten gosse, i Pappas trygga famn.

Han kurar in sig i Pappas bröst och snusar lite, för att sen komma till fullständig ro igen.

Anders bäddar ner honom och där somnar han gott.

Bara att få se detta, är en underbar känsla för mig. Att se min son och hans Pappa, i fullständig harmoni.

Man kan riktigt se hur trygg han känner sig, hur bekymmerslös han är. Hur älskad denna lilla gosse är och känner sig.

Detta är familjekärlek för mig. Jag njuter med hela kroppen när jag ser det och jag vill bara vara i den stunden alltid. I den stunden glömmer man hur gnällig han har varit, hur trött man är. Då vet man att man har lyckats. Man vet att allt man gör, verkligen märks på honom <3 Man blir stolt som Mamma.


Sen går jag och lägger mig, i vetskapen av att det första jag ser i morgon bitti - är Alexanders stora leende.

Av Paula Nilsson - 15 november 2011 15:01


Igår fick jag ett ryck, närmre tolv på natten. Tvättade, renbäddade alla sängar, diskade och plockade undan. Sen tog jag en lång dusch. Och GUUUUUUUUUUUD vad skönt det är att lägga sig i renbäddat då. Läste ut den sista boken nu, Mias hemlighet. De böckerna är för jävla bra! De får en att tänka, på riktigt.


Idag var jag, Josse och Mamma ute på promenad i Onslunda. Skönt som fan ! Sen en kopp kaffe på det :) Alexander skulle äta lite potatis och herregud vad han spotta och fräste! Det som har varit favoriten. Tror inte han var sugen alls. Kollade igenom reklamen och letade lite julklappar.

Fick även en elräkning idag, trodde jag skulle få en hjärtinfarkt. Tur vi har en inneboende som ska betala en tredjedel av den. Visst, den var för 2 månader men ändå. Då vill jag inte ens tänka på hur det kommer bli nu när vi har fått koppla in elpatronen.


Sen kom Sandra på besök. Hon har en helt underbar bebismage nu! Det klär henne verkligen. Vi pratade om allt som har med graviditet att göra, bebisprat och ja - allt man behöver kräka av sig när man är gravid. Man vet ju vad hon går igenom. Förutom att jag fick bara höra hur ENORM jag var, hon får bara höra hur LITEN hon är. Vad ger folk rätten att uttala sig ens? Allas graviditeter är olika och så är det även med storleken på magen. Sandra ser VERKLIGEN gravid ut och det strålar om henne. Hon har fått TUDOR ! hahaha :) 

Vi gick igenom lite bebiskläder, och hon tog med sig nästan allt ! Vi har ju knappt hunnit använda det. Just strl 62 var en snabb fas. Och det är svårsålt. Många får ju så mycket. Då är det bättre att alla dessa fina kläder, som är i nyskick, kan användas :)

Hade även en massa mamma-kläder! Jag är ju mycket större än henne annars, men kan vara skönt att ha när hon blir höggravid.

En mycket trevlig eftermiddag !


Blir kanske en runda Zumba med Josse nu . Sen laga lite middag och hålla kväll.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards