Alla inlägg den 28 november 2011

Av Paula Nilsson - 28 november 2011 00:53


Vi har haft en massa hemmamys idag. Det är underbart! Anders och lill-fisen har verkligen haft en kill-helg, hehe !


Blev bjudna på adventsfika hos mina föräldrar så vi körde dit. Mamma hade bakat och där var så julfint :) Har nog lyckats influera en lite modernare stil där, haha ! Det är lite nytt men även lite gammalt, det är så det ska vara. En mycket härlig eftermiddag <3


Vi tog oss hem i stormen, men JÖSSES vad det blåste. När jag skulle in med Alexander fick jag kämpa i hård motvind. Tur han sov :) Sen dess har hela hemmet knakat och sprakat. Vinden har tagit i rejält här ute. Soptunnan välte och vi fick in en grön plaststol här. Jag tycker ju det är mysigt med oväder - så länge jag slipper gå ut :)


Vi hade en riktigt god middag här och avslutade med pepparkakor och mögelost, och årets första JULMUST ! Vi köpte på back, det är sååååå mycket godare :) Det är lite nostalgikänsla över det !


Idag har Alexander återigen ersatt en hel måltid, så duktig vår lille gosse :) Idag har det först serverats kalops och ikväll lite rödspätta med potatis ! Köpte lite andra godsaker också. Lite mer kycklig och kalops. Blev även spaghetti och köttfärssås och lite mer bekanta maträtter. Majspurén är ju storfavoriten. Till efterrätt är den mosad banan eller mangopuré som gäller :) Jag tyckte allt det här med maten är så himla kul !! Kladd överallt och man får en viss stund och kontakt :) Det får man ju med ersättningen också, men det är inte myskontakt utan mer kulkontakt ! Jag är mer envis än Alexander, så hoppas att det fortsätter så.


Så idag har min lilla bubbe-fis haft sin allra första första advent. Hur hände detta? Hur gick över 5 månader så fort? Tyckte inte det var så längesen man var i första kaoset! Älskar mamma-livet mer och mer. För mig blir det roligare och roligare. Första tiden var ganska ångest-laddad för mig. Jag älskar att han är med nu, att han följer allting och är nyfiken. Han reagerar och griper tag i allt! Han sitter med vid varje matstund och han har utvecklat så mycket personlighet. Han känner igen folk och han skrattar. Bara det, han SKRATTAR ! Det är ljuvligt. Och nu har ett annat språk börjar, det är BA-BA-BA och GA-GA-GA. Emellanåt låter det som han säger Pa-Pa ! Vet att det inte är så än, men i fantasin är det underbart att orden Mamma och Pappa inte är långt borta. Tänk det ? När han säger MAMMA ! Kommer jag undra lika mycket då var tiden tar vägen ? Jag har faktiskt inte ångest över att tiden gått fort, för vi har verkligen haft det underbart. KLART det är jobbigt också, det ÄR det att ha en liten ibland.

Jag brukar säga det att det är underbart varje dag, men inte alltid HELA dagen <3


Jag älskar min lilla familj och allt vi skapar. Det är underbart att veta att jag funnit min själsfrände <3


Andra saker, som bara STJÄLER energi - är däremot riktigt jobbigt. Varför kan inte vissa bara låta en njuta av lycka? Varför inte dela den med oss och vara med? Vi stänger inte ut någon som inte gjort oss något. Vi är båda väldigt förstående och har ett väldigt öppet sinne jämfört med vad vi båda hade förr. Efter mycket vi har gått igenom, har vi mer förståelse än vad många kanske tror.


Nu ska jag väcka min sambo som snarkar ikapp med Alexander på soffan så vi kan gosa ner oss <3 Ska flytta Alexanders säng, så inget kan hända honom om vi får något genom rutan <3



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards